Zalando na koniec ubiegłego roku miało ponad 26 mln aktywnych klientów

Autor: dlahandlu.pl 1 marca 2019 13:09

Zalando na koniec ubiegłego roku miało ponad 26 mln aktywnych klientów Fot. Shutterstock.com

Zalando zakończyło rok "z przytupem", korzystając z korzystnej koniunktury w czwartym kwartale 2018. Mimo to, całkowite zyski z działalności operacyjnej spadły o 40 milionów euro z powodu programów inwestycyjnych.

Przychody niemieckiego sprzedawcy internetowego w czwartym kwartale wzrosły o 24,6 proc., do 1,7 mld euro, natomiast skorygowany zysk operacyjny wzrósł w tym okresie do 117,8 mln euro. Jednak w całym roku ubiegłym skorygowany EBIT grupy spadł z 215,1 mln euro w 2017 roku do 173,4 mln euro w 2018 roku.

Sprzedaż w ubiegłym roku wzrosła o 20 proc. rok do roku, osiągając wartość 5,4 mld euro, ale analitycy zwracają uwagę, że w 2017 roku Zalando urosło aż o 23,4 proc. Zysk operacyjny spółki wyniósł 173,4 mln euro.

W samym czwartym kwartale detalista odnotował znaczny wzrost dzięki miliardowi wizyt na stronie internetowej i 1,3 mln nowych aktywnych klientów, co oznacza najwyższy kwartalny wzrost liczby aktywnych klientów w ciągu pięciu lat.

Firma odnotowała 34,1 miliona zamówień w czwartym kwartale, w porównaniu do 25,8 milionów zamówień w tym samym okresie roku poprzedniego.

Zalando zwiększyło bazę aktywnych klientów w 2018 roku do 26,4 mln, w porównaniu z 23,1 mln w 2017 roku. Ogółem złożono 116,2 mln zamówień, w porównaniu do 90,5 mln w 2017 roku. Mobilne wizyty na stronie internetowej wzrosły do poziomu 79,3 proc., w porównaniu z 70,7 proc. w roku poprzednim.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7101
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 709

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.