Zalando z pomysłem na zwroty używanych ubrań - metka o wymiarach 10 na 15 cm

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 22 stycznia 2019 09:55

Zalando z pomysłem na zwroty używanych ubrań - metka o wymiarach 10 na 15 cm Fot. Zalando

Być może Zalando znalazło sposób na ograniczenie liczby zwrotów: bardzo duża metka powinna uniemożliwić klientom noszenie ubrań, a następnie ich odesłanie. Zwroty będą akceptowane tylko wtedy, gdy etykieta będzie nadal dołączona.

Duże platformy internetowe mają bardzo korzystną politykę zwrotów: chcą pokazać klientom korzyści i przekonać ich do łatwości zakupów online. Dlatego wydaje się, że akceptują prawie wszystkie zwrócone produkty.

Niektórzy konsumenci nadmiernie korzystają z tego przywileju, odsyłając ubrania, które założyli na jedną lub więcej okazji.  Zwroty używanych ubrań to poważny problem dla branży. 

Czytaj także: Koniec z darmową dostawą z Zalando?

Zalando chce temu przeciwdziałać poprzez nowe rozwiązanie: znacznik o wymiarach 10 na 15 cm, z napisem "nie usuwaj tej etykiety". Nie jest jasne, czy Zalando będzie używać takiej etykiety do wszystkich swoich produktów. Prawdopodobnie zostaną otagowane droższe produkty.

Otrzymaliśmy komentarz od firmy Zalando:



- Naszym celem jest nieustanne dążenie do udoskonalania doświadczenia zakupowego naszych klientów i niemal dosłowne przeniesienie przymierzalni do ich domów. Od początku działania platformy Zalando, czyli od 2008 roku, oferujemy bezpłatną wysyłkę oraz 100-dniowe prawo do zwrotu nienoszonych produktów. Jednocześnie staramy się minimalizować liczbę zwrotów, których można było uniknąć, na przykład poprzez lepsze opisanie lub zaprezentowanie produktu. W przypadku odzieży damskiej na specjalne okazje testujemy obecnie rozwiązanie, które jest w branży powszechną praktyką. Na produktach z tego segmentu umieszczamy widoczną metkę z napisem: "Drogi Kliencie, zachęcamy do wypróbowania i przetestowania naszego produktu, ale po usunięciu tej metki, zwrot w ramach Polityki Zwrotów Zalando nie będzie już możliwy i nie zostanie on zaakceptowany przez Zalando". Sprawdzamy to rozwiązanie już trzeci sezon na wszystkich rynkach. Jesteśmy obecnie w połowie fazy testów, więc nie możemy jeszcze przedstawić ostatecznych wyników dotyczących jego wpływu na stopę zwrotu - czytamy w przesłanym do redakcji oświadczeniu.

Zdaniem ekspertów, Zalando znajduje się pod presją i szuka nowych, subtelnych sposobów na zwiększenie marży, "nadwymiarowe" etykiety są jednym z takich środków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Janusz Januszewski 2019-01-23 12:14:09

    Poloczki z etykieto na dancing do remizy pójdo i po łykendzie gajer odeślo.

  • lllaaa 2019-01-22 18:27:11

    kupią metkownicę u chińczyka i dalej będzie to samo...

  • bbb 2019-01-22 14:08:22

    Polski Janusz (z wyższej półki) i tak znajdzie jakieś rozwiązanie :-)

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,19

  • Śr

    1,01

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7617
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.