Zalety płynące z akceptacji płatności kartą

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę Visa 3 sierpnia 2017 13:06

Zalety płynące z akceptacji płatności kartą

Jeśli prowadzisz hotel, restaurację lub kawiarnię, to z pewnością Twoi klienci pytają często o możliwość płatności kartą. To logiczne - sam się nią posługujesz, czemu zatem miałbyś nie otworzyć się na akceptowanie jej w swojej firmie?

Jak wykazało badanie przeprowadzone na zlecenie Visa, akceptowanie kart płatniczych może przełożyć się znacząco na liczbę klientów i obroty przedsiębiorstwa. W Polsce prawie połowa (47%) respondentów posiadających kartę płatniczą deklaruje, że wolałaby zrobić zakupy w firmie przyjmującej płatności kartami niż w placówce, która tego nie oferuje. Niemal jedna trzecia stwierdziła przy tym, że nie mogąc zapłacić kartą, wybiera zakup u innego sprzedawcy, akceptującego karty. Wśród rezygnujących szczególnie wielu jest młodych klientów: 41% użytkowników kart w wieku 16-34 lat wybrało firmę przyjmującą płatności kartą. Co więcej, do sklepu, który nie przyjmuje płatności kartami, jest skłonny wrócić zaledwie 1 na niemal 5 klientów. Szczególnie ważne jest zapewnienie możliwości płacenia kartą klientom dokonującym transakcji o większej wartości: dla zakupów na kwoty powyżej 200 złotych aż 63% ankietowanych deklaruje, że woli płacić kartą. Z punktu widzenia firmy ważne powinno być zarówno przyjmowanie płatności kartami jak i posiadanie karty na użytek przedsiębiorstwa.

Zalety płynące z akceptowania płatności bezgotówkowych

Prowadząc biznes, chcemy nie tylko kontrolować nasze firmowe wydatki. Naturalne jest, że zależy nam również na jak najszybszym otrzymaniu zapłaty za nasze towary i usługi. Warto więc nie tylko płacić kartami, ale i akceptować płatności bezgotówkowe. Przyspiesza to obsługę klientów, usprawnia przepływy finansowe i przekłada się na większe obroty. Firma, która akceptuje płatności dokonywane kartami, jest bowiem bardziej konkurencyjna, a jej przychody rosną. Zarówno klienci indywidualni, jak i firmowi, nie są bowiem ograniczeni ilością posiadanej przy sobie gotówki.

Wyobraźmy sobie szereg lokali gastronomicznych przy rynku turystycznego miasteczka. Nawet przy niewielkich płatnościach - ile osób decyduje się na poszukanie bankomatu i powrót, aby zapłacić gotówką? A ilu z kolei zrezygnuje i skorzysta z usług konkurencji, która posiada terminal obsługujący karty? O ile szybciej szłaby obsługa(i o ile wyższa byłaby sprzedaż!), gdyby większość kolejkowiczów zapłaciła zbliżeniowo? Natomiast w przypadku transakcji na większą sumę (np. opłacenie kilku dni w pensjonacie, hotelu, itd.), w grę wchodzi nie tylko wygoda, ale i bezpieczeństwo. Klient nie musi przyjeżdżać z dużą ilością gotówki, a my możemy dokonać preautoryzacji jego karty już przy zakwaterowaniu, nie obawiając się, czy otrzymamy płatność po skończonym pobycie.

Advertisement
  • AM 2017-08-24 12:14:10

    Z tekstu wynika, ze temat dotyczy terminali płatniczych a nie kart kredytowych. Chyba, ze coś przeoczyłem.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,08

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.