Zostało mniej niż 100 dni do rozpoczęcia obowiązywania Rozporządzenia 1169/2011

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę Brandbank 9 września 2014 14:25

Już za niecałe 100 dni przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności będą obowiązywać na terenie Polski i całej Unii Europejskiej. Na duże zmiany w etykietowaniu produktów przygotowują się producenci i sieci handlowe - szczególnie te, prowadzące sprzedaż internetową.

Zwłaszcza w tym segmencie sprzedawcy szykują się na trzęsienie ziemi: do tej pory nie było regulacji określających, jakie informacje na temat sprzedawanych w sklepie online produktów należy udostępniać. Od grudnia będzie zupełnie inaczej: konsument będzie musiał mieć dostęp do tak ważnych danych jak dokładny skład produktu, lista składników alergennych i wielu innych danych z etykiety artykułu spożywczego. Według nowego prawa, klient sklepu internetowego powinien mieć możliwość dowiedzenia się tego samego o produkcie, który kupuje, co klient stojący przy półce w tradycyjnym sklepie.

Handel online w Polsce rozwija się w najszybciej spośród wszystkich krajów w Europie - wartość zakupów, które Polacy robią przez Internet, wzrasta z roczną dynamiką ok. 16-17%. Wyjątkowo szybko Polacy przekonują się do zakupów spożywczych w Internecie - duża w tym zasługa firmy Brandbank, dostawcy danych produktowych na witryny 70 polskich e-sklepów. Klienci doceniają obecność kompleksowych informacji o produkcie i naturalne zdjęcia przedstawiające rzeczywisty artykuł, co minimalizuje ilość reklamacji i przekłada się na wyjątkowo duże zadowolenie z tej formy zakupów.

Na szybko rosnące wymagania rynku, który przyciąga coraz więcej klientów i wymaga stałego zwiększania nakładów pracy, Brandbank zareagował rozszerzeniem skali działań. Jako jedyna firma w Polsce jest w stanie dostarczać sieciom handlowym kompletne dane artykułów spożywczych, spełniające wymagania nowego Rozporządzenia UE nr 1169/2011, które znacznie rozbudowuje wymagany dotychczas zakres informacji - zwłaszcza przy sprzedaży na odległość. Obecnie kwestia rozpoczęcia obowiązywania Rozporządzenia to najważniejsze wyzwanie stojące przed producentami żywności, jak i wszystkimi internetowymi sklepami ją oferującymi. Do 13 grudnia 2014 r. każdy produkt spożywczy w Polsce musi przejść korektę etykiety, aby uwzględniała ona nowe wymogi - np. składniki alergenne muszą być specjalnie wyróżnione pośród innych składników. Dokładnie w takiej samej formie informacje o produkcie muszą być prezentowane w e-sklepie.

Tak ogromna operacja wymaga potężnego nakładu pracy, zarówno dla producentów, jak i dla sprzedawców - i tu nieocenione stają się usługi Brandbanku. Każdy e-sklep spożywczy może zbudować automatyczne połączenie z bazą danych Brandbank, w której kilkadziesiąt tysięcy produktów spożywczych posiada kompletne dane z opakowania i aktualne zdjęcia. Z Biblioteki Produktowej Brandbank dane sprzedawanych produktów wystarczy automatycznie pobrać i wyświetlić na swojej witrynie, nie martwiąc się już o ich aktualizowanie - to również pozostaje w gestii Brandbanku.

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

  • Dominik 2014-10-21 22:27:07

    Nie przesadzajmy, że BrandBank jest jedyną firmą na rynku, świetnie sobie radzi także Hiper-Com

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11336

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane