Zwroty zalewają e-sklepy. Kurierzy się cieszą

Autor: PAP 12 września 2019 08:43

Coraz więcej Polaków odsyła towary kupowane online. W branży odzieżowej wraca aż 70 proc. produktów. Ale to problem tylko pozorny - pisze czwartkowa "Rzeczpospolita".

Jak donosi dziennik, aż 88 proc. rodzimych internautów kupujących w sieci, jako kluczowy warunek wyboru e-sklepu wskazuje możliwość oddania towaru. Natomiast, jak pisze "Rz", 96 proc. tych, którzy mieli pozytywne doświadczenie ze zwrotem towaru, deklaruje, że chętnie wróci do takiego sprzedawcy. "Nic dziwnego więc, że e-sklepy decydują się na liberalną politykę zwrotów: ponad połowa z nich wydłuża termin na odesłanie niechcianych zakupów z ustawowych 14 do nawet 100 dni, część oferuje bezpłatną wysyłkę zwrotu" - pisze dziennik.

"Z najnowszego raportu "Koszyk roku 2019", opracowanego przez firmę Twisto, wynika, że na darmowe zwroty decyduje się już co piąty sklep w sieci" - pisze w czwartek dziennik. Według danych "Rz" zwroty w branży fashion sięgają nawet 70 proc.

"Z jednej strony sklep ponosi niemały koszt konwersji i obsługi zamówienia, z drugiej - zwroty wiążą się z koniecznością logistycznej obsługi paczki i wysłania przelewu" - powiedział "Rzeczpospolitej" Jacek Zalewski, menedżer w Twisto Polska.

Jak podkreśla dziennik, największym wygranym nowego trendu jest branża kurierska. Według danych, które przytacza gazeta, Poczta Polska (PP) w 2018 r. przewiozła o 82 proc. więcej e-zwrotów niż rok wcześniej. "W najbliższym czasie trend związany ze wzrostem liczby zwrotów zostanie utrzymany" - ocenił dla "Rzeczpospolitej" Michał Gawryluk, odpowiedzialny za rozwój usług kurierskich w Poczcie Polskiej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 827
Ilość aktualnych ofert: 437258

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.