Zyski Alibaby ucierpiały po ostatnich inwestycjach

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com i Reuters 2 lutego 2018 15:18

Akcje Alibaba Group spadły najsilniej od 18 miesięcy co obniżyło wycenę rynkową spółki o około 30 mld USD, po tym jak okazało się, że inwestycje w sieci sklepów stacjonarnych i media cyfrowe zmniejszyły zyski za ostatni kwartał ubiegłego roku – informuje serwis esmmagazine.com, za agencją Bloomberg.

Przychody chińskiego giganta e-commerce za okres październik-grudzień wzrosły do 83,03 mld juanów (13,19 mld USD), z 53,2 mld juanów rok wcześniej. Oznacza to przekroczenie konsensusu, który wynosił 79,8 miliardów juanów - na podstawie szacunków 28 analityków ankietowanych przez Thomson Reuters.

Firma podniosła swoją prognozę wzrostu przychodów na 2018 rok do 55-56 proc., z 49-53 proc. poprzednio.

Jednak marża operacyjna spadła w ostatnim kwartale roku 2017 do 31 proc., z 39 proc. rok wcześniej. Akcje potaniały o 5,9 proc. w handlu na sesji w Nowym Jorku. Był to najostrzejszy spadek od czerwca 2016 r.

Przypomnjmy, że w listopadzie 2017 r. grupa Alibaba, Auchan Retail i Ruentex Group zawarły strategiczny sojusz, w ramach którego będą wspólnie rozwijać handel detaliczny w segmencie FMCG w Chinach. W ramach sojuszu, Alibaba zainwestuje około 2,88 mld USD w sieć Sun Art, która w Chinach prowadzi między innymi sklepy pod szyldem Auchan.

W maju ubiegłego roku chiński gigant e-commerce zainwestował w firmę Lianhua Supermarket prowadzącą sieć stacjonarnych placówek. Inwestycja ma pomóc wejść w nowy model handlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,09

  • Śr

    5,41

  • Min

    3,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8143

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.