PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Zalando gotowe na silny wzrost w 2017 roku

Autor: dlahandlu.pl 11 sierpnia 2017 13:08

Przychody Zalando w pierwszej połowie 2017 roku wzrosły o 21,5 proc. do 2080,7 mln EURO (HY 2016: 1712,6 mln EUR). Skorygowana marża EBIT utrzymuje się na poziomie z poprzedniego roku – 102,1 mln EUR (4,9 proc.) (HY 2016: 101,2 mln, marża 5,9 proc.). Zalando przewiduje wzrost przychodów na poziomie 20-25 proc. i skorygowaną marżę EBIT w wysokości 5-6 proc.

W ramach dalszego rozwoju, Zalando planuje rozszerzyć swoją sieć logistyczną poprzez budowę dwóch kolejnych dużych centrów logistycznych – w Polsce i we Włoszech. W tej chwili Zalando obsługuje centra logistyczne o podobnych rozmiarach w Erfurcie, Mönchengladbach i Lahr, a w trzecim kwartale 2017 roku planuje również rozpoczęcie obsługi w centrum logistycznym pod Szczecinem. Te lokalizacje są wspierane poprzez działalność mniejszych centrów logistycznych, np. w Brieselang koło Berlina, we włoskiej Stradelli koło Mediolanu, w Moissy-Cramayel niedaleko Paryża, a pod koniec roku także w Brunna obok Sztokholmu.

– Przedstawione wyniki są odzwierciedleniem naszego skupienia na wzroście Zalando przy zachowaniu stałych poziomów rentowności. Ocena dodatkowych możliwości inwestycyjnych, testowanie innowacji, a następnie ich skalowanie jest w naszych genach. Uwzględnia to również wprowadzenie dodatkowego asortymentu dla naszego niedawno uruchomionego programu lojalnościowego Zalando Zet – komentuje Rubin Ritter, Członek Zarządu Zalando.

W ostatnim kwartale Zalando konsekwentnie realizowało swoją strategię budowy silnej, międzynarodowej platformy cyfrowej. W jej ramach, uruchomiło usługę Zalando Fulfillment Solutions, wraz ze swoim flagowym partnerem – firmą Bestseller, umożliwiając innym markom modowym dostęp do swojej infrastruktury logistycznej i cennego know-how. W drugim kwartale zostały także zakończone transakcje z firmami Anatwine, twórcą oprogramowania umożliwiającego markom modowym sprzedaż towarów na wielu rynkach, oraz KICKZ, sklepu online ze sprzętem do gry w koszykówkę, wzmacniając kategorię odzieży sportowej. Ponadto, w ramach Programu Partnerskiego, Zalando poszerzyło swój asortyment o takie firmy, jak Nike, Lacoste, Pepe Jeans czy Esprit.

W drugim kwartale 2017 roku przychody wzrosły o 20,1% do 1100,5 mln EUR. Wpływ na to miała rosnąca baza klientów oraz wzrost średnich zamówień – 3,7 razy w ciągu roku, co oznacza częstsze zakupy oraz wskazuje na wzmocnienie lojalności konsumentów. W porównaniu do poprzedniego kwartału liczba aktywnych klientów zwiększyła się o około 800 tys. i wynosi obecnie 21,2 mln. To największy wzrost od czwartego kwartału 2015 roku.

Skorygowana marża EBIT w poprzednim roku osiągnęła poziom 81,8 mln EUR – 7,4% (II kw. 2016: 80,9 mln EUR, marża 8,8%). Nieznacznie niższa marża brutto i wyższe koszty uzupełnienia asortymentu zostały wyrównane z wydatkami marketingowymi. Zwiększone koszty uzupełniania asortymentu wynikają z wyższych wydatków na usprawnienie logistyki – Zalando kontynuuje wdrażanie szybkich dostaw i zwrotów, a także wzmacnia wydajność i automatyzację w centrach logistycznych.

Wydatki inwestycyjne w pierwszej połowie 2017 r. wyniosły 130 mln EUR z wyłączeniem fuzji i przejęć, odzwierciedlając inwestycje w infrastrukturze i wewnętrznych oprogramowaniach. Zalando planuje wydatki kapitałowe w wysokości około 250 mln EUR w 2017 roku z wyłączeniem fuzji i przejęć.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11446

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 508972

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane