PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Zalety płynące z akceptacji płatności kartą

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę Visa 3 sierpnia 2017 13:06

Zalety płynące z akceptacji płatności kartą

Jeśli prowadzisz hotel, restaurację lub kawiarnię, to z pewnością Twoi klienci pytają często o możliwość płatności kartą. To logiczne - sam się nią posługujesz, czemu zatem miałbyś nie otworzyć się na akceptowanie jej w swojej firmie?

Jak wykazało badanie przeprowadzone na zlecenie Visa, akceptowanie kart płatniczych może przełożyć się znacząco na liczbę klientów i obroty przedsiębiorstwa. W Polsce prawie połowa (47%) respondentów posiadających kartę płatniczą deklaruje, że wolałaby zrobić zakupy w firmie przyjmującej płatności kartami niż w placówce, która tego nie oferuje. Niemal jedna trzecia stwierdziła przy tym, że nie mogąc zapłacić kartą, wybiera zakup u innego sprzedawcy, akceptującego karty. Wśród rezygnujących szczególnie wielu jest młodych klientów: 41% użytkowników kart w wieku 16-34 lat wybrało firmę przyjmującą płatności kartą. Co więcej, do sklepu, który nie przyjmuje płatności kartami, jest skłonny wrócić zaledwie 1 na niemal 5 klientów. Szczególnie ważne jest zapewnienie możliwości płacenia kartą klientom dokonującym transakcji o większej wartości: dla zakupów na kwoty powyżej 200 złotych aż 63% ankietowanych deklaruje, że woli płacić kartą. Z punktu widzenia firmy ważne powinno być zarówno przyjmowanie płatności kartami jak i posiadanie karty na użytek przedsiębiorstwa.

Zalety płynące z akceptowania płatności bezgotówkowych

Prowadząc biznes, chcemy nie tylko kontrolować nasze firmowe wydatki. Naturalne jest, że zależy nam również na jak najszybszym otrzymaniu zapłaty za nasze towary i usługi. Warto więc nie tylko płacić kartami, ale i akceptować płatności bezgotówkowe. Przyspiesza to obsługę klientów, usprawnia przepływy finansowe i przekłada się na większe obroty. Firma, która akceptuje płatności dokonywane kartami, jest bowiem bardziej konkurencyjna, a jej przychody rosną. Zarówno klienci indywidualni, jak i firmowi, nie są bowiem ograniczeni ilością posiadanej przy sobie gotówki.

Wyobraźmy sobie szereg lokali gastronomicznych przy rynku turystycznego miasteczka. Nawet przy niewielkich płatnościach - ile osób decyduje się na poszukanie bankomatu i powrót, aby zapłacić gotówką? A ilu z kolei zrezygnuje i skorzysta z usług konkurencji, która posiada terminal obsługujący karty? O ile szybciej szłaby obsługa(i o ile wyższa byłaby sprzedaż!), gdyby większość kolejkowiczów zapłaciła zbliżeniowo? Natomiast w przypadku transakcji na większą sumę (np. opłacenie kilku dni w pensjonacie, hotelu, itd.), w grę wchodzi nie tylko wygoda, ale i bezpieczeństwo. Klient nie musi przyjeżdżać z dużą ilością gotówki, a my możemy dokonać preautoryzacji jego karty już przy zakwaterowaniu, nie obawiając się, czy otrzymamy płatność po skończonym pobycie.

Advertisement
  • AM 2017-08-24 12:14:10

    Z tekstu wynika, ze temat dotyczy terminali płatniczych a nie kart kredytowych. Chyba, ze coś przeoczyłem.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11419

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane