REKLAMA
REKLAMA

Zarządzanie półką sprawdza się na poziomie sklepu a nie sieci

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 24 września 2009 13:10

Zarządzanie półką sprawdza się na poziomie sklepu a nie sieci

Dla sieci działających na skalę ponadregionalną skuteczne kreowanie założeń merchandisingu w poszczególnych sklepach może być nie lada wyzwaniem. Dlatego często zostawiają one w tym aspekcie spory zakres swobody właścicielom poszczególnych sklepów. - Zgodnie z nasza polityką zakładamy, że właściciel sklepu najlepiej wie, jakie są potrzeby jego konsumentów, także w zakresie merchandisingu - twierdzi Maciej Cybulski, reprezentujący sieć abc.

REKLAMA

Nie jest to odosobniona opinia. Zdaniem wielu ekspertów centralne zarządzanie kwestiami takimi jak ekspozycja poszczególnych kategorii czy akcje promocyjne może okazać się najlepszym rozwiązaniem. Zdaniem przedstawiciela jednej z firm doradczych w dzisiejszych czasach polityka merchandisingu wymaga znacznie większej elastyczności. - To oczekiwania klienta powinny kształtować politykę sieci a nie odwrotnie. Oczywiście poprzez określone działania można wpływać na decyzje zakupowe konsumentów ale forsowanie własnych pomysłów wbrew oczekiwaniom klientów prędzej czy później skończy się porażką danego sklepu a w dłuższym czasie pogorszeniem wizerunku całej sieci - uważa ekspert.

Dlatego dobrym pomysłem jest wsłuchiwanie się na bieżąco w opinie klientów i reagowanie na ich postulaty. Do tego potrzebne są jednak choćby częściowe uprawnienia dla właścicieli sklepów co do ich wyglądu i zatowarowania. Oczywiście nie każdy właściciel sklepu musi być ekspertem w zakresie merchandisingu. Dlatego warto dać im do dyspozycji pomoc w postaci wykwalifikowanego doradcy. - Na bieżąco współpracujemy z firmą PPK Partner - jest to wyspecjalizowana firma z bardzo dużym doświadczeniem. Eksperci z PPK Partner służą naszym partnerom pomocą, ale tylko wówczas gdy tego potrzebują - zapewnia Maciej Cybulsk


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4835

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA