AmRest chce w tym roku otworzyć 300 restauracji

Autor: dlahandlu.pl 9 marca 2018 11:09

W ubiegłym roku AmRest osiągał przychody w wysokości 5,26 mld zł wobec 4,2 mld zł w 2016 roku. Zysk netto wyniósł ponad 181 mln zł wobec blisko 191 mln zł w 2016 roku.  - Sprzyjające trendy konsumenckie, silna pozycja naszych marek, dynamiczny rozwój organiczny oraz duża aktywność w obszarze M&A pozwoliły nam zwiększyć przychody Grupy AmRest o 25 proc. w 2017 roku oraz umocnić marże na większości głównych rynków. Nasz biznes bazowy po raz kolejny osiągnął 20 proc. wzrost zyskowności na poziomie EBITDA - poinformował akcjonariuszy zarząd Am Rest Holdings SE.

- Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, istotnie przyspieszyliśmy tempo wzrostu organicznego otwierając 210 nowych lokali (vs 146 rok wcześniej). Kontynuując ekspansję sieci KFC i La Tagliatella, zwiększyliśmy także inwestycje w marki Starbucks i Pizza Hut. Dynamiczny rozwój tej ostatniej zawdzięczamy przede wszystkim udanemu wdrożeniu innowacyjnego konceptu Pizza Hut Express. Obecnie restauracje tego formatu funkcjonują już na czterech naszych rynkach, a dalszy ich rozwój będzie wspierany posiadaną licencją master-franczyzy na Europę Środkową, Niemcy i Francję - informuje zarząd spółki.

W przyszłości AmRest zamierza rozwijać się jeszcze szybciej, dostrzegając dużą przestrzeń do wzrostu na obecnych rynkach. Solidne wyniki nowych restauracji, usprawniony proces doboru lokalizacji i poprawa efektywności alokowania kapitału pozwalają spółce obecnie planować otwarcie 300 restauracji w 2018 roku.

- Dywersyfikacja działalności stwarza nam nowe możliwości dalszego rozwoju. W minionym roku byliśmy świadkami wielu przełomowych wydarzeń w tym zakresie. Otwierając nasze pierwsze KFC w Austrii i Słowenii oraz pierwszą restaurację La Tagliatella w Portugalii, poszerzyliśmy zasięg Grupy AmRest o trzy nowe kraje. Jednocześnie na obecnych rynkach działalności konsekwentnie wprowadzaliśmy marki z naszego portfela. W Czechach powstały pierwsze lokale Pizza Hut. Wprowadziliśmy także do Europy sieć Blue Frog, otwierając restauracje tej marki w Hiszpanii i Polsce. Intensywny rozwój na wielu rynkach równocześnie jest zasługą silnych i efektywnych zespołów lokalnych - pisze zarząd w liście do akcjonariuszy.

Rok 2017 był także wyjątkowy w obszarze M&A. - Zrealizowaliśmy rekordową liczbę dziewięciu projektów akwizycyjnych, głównie w obrębie sieci KFC i Pizza Hut na rynkach Niemiec, Francji i Rosji. Poszerzając nasz portfel o ponad 250 restauracji, umocniliśmy pozycję tych marek w Grupie AmRest oraz zwiększyliśmy naszą ekspozycję na perspektywiczne rynki Europy Zachodniej. Jesteśmy przekonani, że udana integracja i dalszy rozwój przejętych biznesów w znacznym stopniu pomoże nam w budowaniu pozycji wiodącego operatora restauracyjnego w Europie - czytamy.

W minionym roku AmRest kontynuował inwestycje w nowoczesne platformy cyfrowe. Rozwój aplikacji mobilnych oraz wdrożenie pionierskich rozwiązań w zakresie składania zamówień, m.in. funkcjonalności „Skip the Line” w KFC, pozwoli spółce lepiej rozumieć profil i potrzeby klientów oraz poprawić komfort korzystania z oferty. Dodatkowo, zainwestowano w cyfrową platformę zamawiania posiłków z dostawą do domu - AmRest został większościowym udziałowcem podmiotu prowadzącego Pizzaportal.pl. Nawiązano też ścisłą współpracę z Delivery Hero w zakresie wprowadzenia oferty marek spółki na podobne platformy w Czechach i na Węgrzech. - Biorąc pod uwagę dynamiczny wzrost naszego segmentu dostaw (w Polsce o ponad 30% w 2017 roku) oraz fakt, iż obecnie większość naszych zamówień w tym kanale realizowana jest za pośrednictwem nowych technologii, pokładamy duże nadzieje w rozwoju tych platform. Jesteśmy przekonani, że nie tylko wprowadzi to nowe standardy obsługi klienta, ale również w znaczny sposób przyczyni się do budowania wartości Grupy AmRest - podsumowuje zarząd AmRestu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,99

  • Śr

    6,37

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7642

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.