AmRest nie będzie się spieszyć do kolejnych przejęć

Autor: PAP Biznes 1 sierpnia 2018 18:41

AmRest nie będzie się spieszyć do kolejnych przejęć Fot. AmRest Polska

AmRest rozmawia z bankami w sprawie finansowania ostatnich przejęć, w tym Sushi Shop. Nie wyklucza emisji akcji o wartości do 70-100 mln euro - poinformowali przedstawiciele spółki.

- Informowaliśmy, że widzimy wiele możliwości rozwoju i konsolidacji i że zakładamy, iż nasz wskaźnik dług netto/EBITDA może wynieść blisko 3,0x, ale nie przekroczy 3,2x. Po tej transakcji nasz wskaźnik wzrośnie do tego przedziału - powiedział Henry McGovern, założyciel i członek Rady Dyrektorów AmRest, podczas środowej telekonferencji dot. przejęcia Sushi Shop Group.

- Spotkaliśmy się już z bankami, ich reakcja na tę transakcję jest bardzo pozytywna - dodał.

Nie wykluczył uruchomienia nowej transzy kredytu w ramach istniejącego finansowania.

Pytany, czy AmRest rozważa emisję akcji, odpowiedział: - Mamy kilka opcji, jak to sfinansujemy. Podniesienie kapitału to jedna z możliwości. Jeśli pójdziemy w tym kierunku, wątpię, by to było więcej niż 70-100 mln euro. To nie byłoby z dyskontem do rynku.

Kilka dni temu spółka podpisała umowę nabycia spółki Sushi Shop Group, właściciela sieci restauracji kuchni japońskiej. Cena wynosi ok. 240 mln euro i zostanie skorygowana o saldo gotówki i zadłużenia, z czego równowartość 13 mln euro ma być wypłacona w akcjach spółki. Dodatkowa kwota nieprzekraczająca 10 mln euro zostanie zapłacona pod warunkiem osiągnięcia przez Sushi Shop w roku 2018 określonych w umowie wyników.

W ostatnich tygodniach AmRest poinformował też o innych planach przejęć. Spółka kupi Tele Pizza Poland za ok. 8 mln euro, restauracje KFC we Francji za ok. 33,3 mln euro, sieć burgerowni Bacoa w Hiszpanii za ok. 3,7 mln euro i 10 proc. hiszpańskiej platformy do zamawiania posiłków za 25 mln euro.

Wcześniej w tym roku spółka informowała, że chce zainwestować w piekarnie w Rosji.

- Mamy takie portfolio marek, jakie chcieliśmy. Nie sądzę, byśmy musieli dodać jakieś nowe kategorie - powiedział Henry McGovern. Z jego słów wynika, że spółka nie będzie się śpieszyć do kolejnych przejęć.

Przedstawiciele AmRestu poinformowali, że do 2023 roku możliwe jest otwarcie ok. 260 lokali pod marką Sushi Shop, z czego około jedna czwarta we franczyzie. Sieć Sushi Shop liczy 165 lokali, z których około jedna trzecia to restauracje prowadzone przez franczyzobiorców.

Restauracje Sushi Shop obecne są we Francji (72 proc. całego biznesu) oraz w 11 innych krajach. Model biznesowy grupy opiera się głównie na kanale "dostawa" (55 proc. sprzedaży) oraz "na wynos" (32 proc. sprzedaży).

W roku fiskalnym 2017 sieć wygenerowała sprzedaż systemową na poziomie ok. 202 mln euro. Szacowane skonsolidowane przychody Sushi Shop wyniosły około 130 mln euro. Marża EBITDA wynosi 15 proc.

Grupa AmRest chce w 2019 r. otworzyć ponad 400 restauracji, a rok później ponad 500 - podał AmRest w prezentacji. Spółka podtrzymała, że w tym roku liczba nowych otwarć przekroczyć ma 300 lokali.

AmRest zarządza siecią 1705 restauracji.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8070

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.