AmRest przejmuje sieć Suhi Shop – lidera tego segmentu w Europie

Autor: dlahandlu.pl 25 lipca 2018 09:24

AmRest przejmuje sieć Suhi Shop – lidera tego segmentu w Europie fot. pixabay.com

AmRest Holdings SE ogłosił podpisanie wiążącego porozumienia w celu przejęcia Sushi Shop – lidera segmentu sushi w Europie. Po sfinalizowaniu umowy spółka posiadać będzie100 proc. udziałów przejmowanej firmy.

Jak podano, transakcja poszerzy portfel grupy o ugruntowaną markę własną w segmencie sushi, kategorii niezwykle atrakcyjnej dla modelu biznesowego spółki.

Biorąc po uwagę dominujące kanały sprzedaży (blisko 87% zamówień z dostawą do domu i na wynos), oferta Sushi Shop dodatkowo wzmocni platformy zamówień online działające w ramach Grupy. Dzięki akwizycji AmRest zyska ponad 160 nowych restauracji (52% to lokale własne), co znacząco umocni obecność firmy w Europie Zachodniej. Na mocy zawartego porozumienia, Spółka nabędzie 100% udziałów w Sushi Shop za  kwotę 240 mln EUR. Dodatkowe 10 mln EUR zostanie wypłacone po osiągnięciu przez Sushi Shop określonych celów finansowych na rok 2018. Transakcja ma zostać sfinalizowana w ciągu najbliższych miesięcy.

"AmRest zyskuje nową, wyjątkową kategorię, która pozwoli zwiększyć rentowność oraz poszerzy możliwości naszego rozwoju w Europie. Jednocześnie dodajemy do naszego portfela silną, sprawdzoną i prawdziwie międzynarodową markę, zarządzaną przez doświadczony zespół odpowiedzialny za jej dotychczasowy rozwój. Jesteśmy przekonani, iż ta transakcja pozwoli zmaksymalizować wartość dla akcjonariuszy AmRest” – powiedział Henry McGovern, założyciel i członek Rady Dyrektorów AmRest.

Grégory Marciano, założyciel i dyrektor generalny Sushi Shop, skomentował: "Jesteśmy podekscytowani możliwościami, jakie ta transakcja tworzy dla przyszłości marki Sushi Shop. Wierzymy, iż jako część Grupy AmRest będziemy mieli jeszcze większe możliwości do rozwoju, szerzenia naszej misji oraz dzielenia się wyjątkową ofertą z naszymi gośćmi.”

Firma Sushi Shop została założona w 1998 roku przez Grégory Marciano, Hervé Louis oraz Adrien de Schompré i jest aktualnie wiodącym graczem kategorii sushi w Europie, z wynikami sprzedaży na poziomie ok. 202 milionów EUR rocznie.

Obecnie sieć liczy ponad 160 lokali w 12 krajach. Sushi Shop jest marką premium segmentu sushi, opartą o sprawdzoną i skalowalną koncepcję fast casual.

Model operacyjny firmy w znacznym stopniu nastawiony jest na kanał dostaw posiłków do domu (ok. 55% sprzedaży), co - jak wskazuje firma, jest niezwykle atrakcyjnym modelem dla AmRest. Dodatkowo, 32% sprzedaży pochodzi z zamówień na wynos. Uwzględniając przeważającą sprzedaż Sushi Shop we Francji i Hiszpanii, zakup biznesu doskonale wpisuje się w strategię umacniania pozycji AmRest w Europie Zachodniej. Gregory Marciano i Adrien de Schompré pozostaną na stanowiskach – odpowiednio - dyrektora generalnego oraz dyrektora ds. operacyjnych i będą kontynuować rozwój firmy po zakończeniu transakcji

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7507

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.