AmRest w tym roku otworzy 200 restauracji, w przyszłym planuje 300 nowych lokali

Autor: dlahandlu.pl 21 listopada 2017 19:24

AmRest w tym roku otworzy 200 restauracji, w przyszłym planuje 300 nowych lokali Fot. AmRest Polska

Grupa AmRest planuje w 2018 roku otworzyć co najmniej 300 nowych restauracji oraz liczy na podtrzymanie pozytywnych trendów wzrostu sprzedaży LfL. Natomiast mniejszy nacisk spółka położy na nowe akwizycje – jej celem będzie raczej integracja przejętych do tej pory biznesów. Grupa podała dobre wyniki za trzy kwartały 2017 roku, jednak przyznaje, że wyniki w kolejnych okresach będą pod wpływem kosztów związanych z integracją przejętych spółek.

- W 2018 roku planujemy podtrzymać dynamiczne tempo rozwoju organicznego, otwierając 300+ nowych restauracji. Liczymy również na utrzymanie się dotychczasowych pozytywnych trendów LFL. Spodziewamy się mniejszej liczby potencjalnych projektów akwizycyjnych, skupiając się na integracji przejętych dotychczas biznesów oraz poprawie ich efektywności – mówi Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest.

Spółka podała w raporcie kwartalny,, że skumulowane przychody AmRest za trzy kwartały 2017 roku wyniosły 3,75 mld zł i były o 25,2 proc. wyższe w porównaniu z rokiem ubiegłym. W samym trzecim kwartale sprzedaż grupy AmRest wyniosła 1,35 mld zł i była o 17,1 proc. wyższa, niż rok wcześniej.

Zyzk z działalności operacyjnej grupy za trzy kwartały 2017 r. wyniósł 221,3 mln zł, a zysk netto 141,3 mln zł. W samym trzecim kwartale było to odpowiednio 119,2 mln zł i 85,8 mln zł.

Zdaniem Wojciecha Mroczyńskiego, osiągnięty wynik to zasługa przede wszystkim dalszego rozwoju biznesu bazowego (EBITDA wzrosła o 21 proc.), wspartego pozytywnym wpływem dotychczasowych projektów fuzji i przejęć. W rezultacie skonsolidowany kwartalny zysk grupy AmRest na poziomie EBITDA po raz pierwszy w historii osiągnął poziom 200 mln zł i był o 24,8 proc. wyższy, niż w trzecim kwartale ubiegłego roku.

Poprawa marż w biznesie bazowym w największym stopniu przyczyniła się do wzrostu marż całej grupy. W trzecim kwartale 2017 roku marża EBITDA wyniosła 14,8 proc., będąc o 0,9pp wyższa niż przed rokiem. Marża EBITDA skorygowana o wpływ projektów akwizycyjnych była jeszcze wyższa i wyniosła 16,2 proc.

- Wyłączając wpływ akwizycji, przychody ze sprzedaży w trzecim kwartale 2017 r. wzrosły o 15,7 proc. W Europie Środkowo-Wschodniej osiągnęliśmy rekordowo wysoką marżę EBITDA w wysokości 16,6 proc. (plus 1pp wobec trzeciego kwartału 2016 r.), częściowo dzięki historycznym wynikom w Czechach i na Węgrzech, gdzie marża EBITDA wyniosła odpowiednio 21 proc. i 17,8 proc. Warto również zaznaczyć dalszą poprawę marż w Hiszpanii (do poziomu 23,6 proc.) oraz znaczny wzrost zyskowności w Rosji (wzrost zysku EBITDA o 36 proc., marża EBITDA na poziomie 15 proc.) – mówi Wojciech Mroczyński.

- Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, konsekwentnie realizujemy plan 200+ otwarć na 2017 rok. W ciągu ostatnich 12 miesięcy AmRest otworzył 172 nowe restauracje. Jednocześnie tempo nowych otwarć znacznie przyspieszyło w ostatnich tygodniach, co upewnia nas w przekonaniu o wykonalności tego ambitnego planu - dodaje.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,08

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.