AmRest ze wzrostem sprzedaży o ponad 20 proc.

Autor: dlahandlu.pl 16 listopada 2018 10:10

AmRest ze wzrostem sprzedaży o ponad 20 proc. Fot. Shutterstock

Przychody Grupy AmRest w III kwartale 2018 roku wyniosły 392,3 mln EUR, co stanowi wzrost o 23,2 proc. w ciągu roku. Skumulowane przychody Grupy za trzy pierwsze kwartały 2018 wzrosły o 25,6 proc. do 1 104 mln EUR – poinformowała spółka w raporcie kwartalnym.

Na większości rynków utrzymywały się pozytywne tendencje LFL.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy sieć powiększyła się o 242 nowe restauracje. Wzrost przychodów był dodatkowo wspierany przez konsolidację projektów M&A sfinalizowanych w 2017 i 2018 roku. Przychody z działalności podstawowej, czyli skorygowane o ostatnie fuzje i przejęcia (przejęcie firm Pizza Hut i KFC we Francji, Niemczech i Rosji, sieć Bacoa w Hiszpanii i pizzaportal .pl) wyniósł 342,1 mln EUR w III kwartale 2018 r. i był o 11,6 proc. wyższy niż rok wcześniej.

Najwyższą dynamikę przychodów w III kwartale 2018 roku zaobserwowano w Europie Zachodniej. Wzrost o 33,3 proc. był spowodowany głównie konsolidacją nowych spółek nabytych we Francji i Niemczech, a także solidnymi przychodami odnotowywanymi przez rynek hiszpański (wzrost sprzedaży o 11 proc. w trzecim kwartale 2018 r., wynikający z pozytywnych trendów LFL i nowych otwarć). W ciągu ostatnich 12 miesięcy w Europie Zachodniej Grupa otworzyła 76 nowych restauracji.

Przychody rosyjskiego oddziału w III kwartale 2018 roku wyniosły 42,7 mln euro. Solidny wzrost o 29,1 proc. w stosunku do poprzedniego roku został osiągnięty dzięki dwucyfrowemu wzrostowi LFL sieci KFC, kontynuowanej ekspansji organicznej (31 restauracji otwartych w ciągu ostatnich 12 miesięcy) oraz sfinalizowanemu przejęciu w ramach marek KFC i Pizza Hut. W walucie lokalnej przychody wzrosły o prawie 42 proc.

Przeczytaj także:

Pozytywne trendy sprzedaży w III kwartale 2018 roku zaobserwowano w Chinach, gdzie marka Blue Frog odnotowała wzrost LFL. Dodatkowo, AmRest rozszerzył działalność w regionie, otwierając 10 nowych restauracji w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Przychody chińskiego oddziału w III kwartale 2018 r. wyniosły 19,4 mln EUR i były o 21,7 proc. wyższe niż przed rokiem.

W Europie Środkowej i Wschodniej przychody wyniosły 186,3 mln EUR. Wzrost o 15,6 proc. w ciągu roku był efektem głównie solidnych trendów LFL we wszystkich głównych markach w regionie, a także dalszej ekspansji AmRest. W ciągu ostatnich 12 miesięcy Grupa otworzyła 125 nowych restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej.

Na wyniki AmRest w III kwartale 2018 roku wpłynęły rosnące koszty pracy, które wzrosły o 33 proc. w ciągu roku (+ 1,7 punktu procentowego w porównaniu do trzeciego kwartału 2017 roku). Taka dynamika wynikała głównie z ciągłej presji na siłę roboczą na rynkach Europy Środkowej, a także z konsolidacji przedsiębiorstw zachodnioeuropejskich, charakteryzujących się relatywnie wyższymi kosztami pracy.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.