Analitycy DM BDM: Ostatnie akwizycje zwiększą przychody i wyniki Amrestu

Autor: dlahandlu.pl 29 stycznia 2019 13:31

Analitycy DM BDM: Ostatnie akwizycje zwiększą przychody i wyniki Amrestu Fot. materiały prasowe AmRest Polska

Analitycy DM BDM SA utrzymują pozytywne nastawienie dla akcji AmRest. Ich zdaniem, dzięki ostatnim przejęciom spółka jest w stanie mocno zwiększyć przychody i wyniki. Spodziewają się oni, że w najbliższej przyszłości AmRest będzie rozwijał się organicznie.

- Utrzymujemy pozytywne nastawienie do AmRestu i wydajemy zalecenie Kupuj, wyznaczając cenę docelową na poziomie 47,2 PLN/walor. W krótkim terminie liczymy, że restaurator już w rezultatach za czwarty kwartał 2018 t. wykaże powrót do wysokich dwucyfrowych dynamik EBITDA i oczekujemy, że tendencja będzie utrzymana w kolejnych okresach – napisali analitycy w raporcie z 24 stycznia.

Jednym z motorów wzrostu będzie nabyta pod koniec 2018 roku Sushi Shop Group (w 2017 roku miała ona ok. 130 mln EUR sprzedaży i 15% marży EBITDA). Wyniki grupy powinny być również wspierane przez toczący się proces optymalizacji biznesów nabywanych od Yum! oraz Starbucks w ostatnich 2 latach, a także poprzez dynamicznie rozwijający się serwis pizzaportal.pl.

- Zwracamy uwagę, że polityka głównych franczyzodawców spółki, obecnie mocno promuje AmRest i w perspektywie najbliższych 2-3 lat może doprowadzić do zapowiadanego podwojenia skali działalności – oceniają analitycy.

- Wśród czynników ryzyka definiujemy wymagający rynek pracy, możliwość podniesienia stawki VAT na część produktów (z 5 na 8%) czy zakaz handlu w niedziele (część utraconego obrotu z galerii powinna jednak być „odrabiana” przez format delivery) - dodali.

Jak szacują rozpoczęcie konsolidacji Sushi Shop Group (od listopada 2018 roku) powinno się przełożyć na wypracowanie ok. 1,9 mld PLN przychodów (+25% r/r) oraz ok. 200 mln PLN oczyszczonej EBITDA (+22% r/r). W ujęciu całorocznym dałoby to 6,6 mld PLN sprzedaży i 727 mln PLN EBITDA adj. (odpowiednio +25%/+15% r/r).

- W 2019 roku duże nadzieje wiążemy z ww. Sushi Shop Group, które AmRest nabył za 164 mln EUR (podmiot jest liderem na francuskim rynku). Pozytywną „cegiełkę” powinny także dokładać biznesy, które spółka nabywała w poprzednich latach (m.in. Starbucks w Niemczech, KFC w Rosji i pizzaportal.pl). Tym samym liczymy, że restaurator osiągnie w ’19 ok. 8,64 mld PLN przychodów (+31% r/r) oraz blisko 1 mld PLN oczyszczonej EBITDA – przewidują analitycy DM BDM SA.

W dłuższej perspektywie oczekują oni, że AmRest będzie kontynuował silny wzrost organiczny sieci.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,02

  • Min

    2,23

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6681
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.