Analiza Ubera: W wakacje Polacy zamawiają kurczaka, cheesburgera i pizzę

Autor: dlahandlu.pl 20 sierpnia 2019 14:53

Analitycy firmy Uber Eats przeanalizowali kilkaset tysięcy danych oraz komentarzy dotyczących zamówień składanych od 1 czerwca, zestawiając je z danymi z okresu kwiecień-maj. Statystyki odnośnie liczby zamawianych potraw są niezwykle interesujące. Jeszcze ciekawsze wydają się komentarze klientów składane do zamówień.

Od początku wakacji Polacy najczęściej zamawiali dania z kurczakiem. Wiele komentarzy sugeruje, że lubimy go jeść saute, a także w papryce zamiast w ziołach. Często też wyżej cenimy ten rodzaj mięsa niż np. wołowinę czy boczek.

Według danych Uber Eats, popyt na dania z kurczakiem wzrósł od początku czerwca w porównaniu do okresu od kwietnia do maja prawie o 11 proc. Co ciekawe, Polacy często zamawiali dania z kurczakiem bez… kurczaka, wymieniając ten składnik na falafel, ser kozi, tofu, jajko, awokado, kukurydzę czy hummus.

Cheeseburger uplasował się na drugim miejscu wśród najczęściej zamawianych dań w aplikacji Uber Eats od początku czerwca. Burger znalazł się tuż za podium, jednak Polacy mają bardzo zbliżone upodobania co do składu tych dwóch kanapek. Poza klasycznymi wersjami, coraz częściej rezygnują z dodatków. Wśród wykluczanych składników znalazły się m.in: ogórek, pikle czy cebula. Zdarza się, że całkiem rezygnują z warzyw. Często zamawiając cheeseburgera, wymagają, żeby był plain, czyli by w jego składzie znalazły się jedynie bułka, mięso oraz ser. Co ciekawe, niektórzy użytkownicy proszą, żeby cheeseburgery nie zawierały mięsa, czyli były de facto kanapką z serem. Zainteresowanie cheeseburgerami wzrosło od początku czerwca w Uber Eats o ponad 12 proc.

Trzecie miejsce wśród najchętniej zamawianych dań przypadło pizzy, niewiele dalej, bo na 5 miejscu znalazł się kebab. Jedno jest pewne: nie ma identycznego placka ani pity, ponieważ Polacy są w stosunku do tych dwóch najbardziej wybredni, tworząc swoje niepowtarzalne konfiguracje smakowe. To, co jednak łączy większość tego typu zamówień to sos. Polacy lubią go dużo, niezależnie czy jest czosnkowy, ostry czy mieszany. Lubimy się również dzielić (lub trudno nam zdecydować?), korzystając z opcji “pół na pół”, czyli np. jedna połowa to pizza pepperoni, a druga hawajska. Są także tacy, którzy rezygnują z sera - wydawałoby się - podstawowego składnika tego włoskiego dania.

Pad thai to król tegorocznych wakacji. Mimo zajęcia 6 pozycji wśród najczęściej zamawianych dań, zanotował aż 40 proc. wzrost zamówień. I choć chętnie zamawiamy klasyczne wersje z kurczakiem, tofu czy krewetkami, na życzenie użytkowników powstają wersję alternatywne: pozbawione jajka czy orzechów, bez których trudno wyobrazić sobie pad thaia. Równie istotna dla konsumentów była duża ilość sosu - ostrego lub łagodnego, żeby danie nie było za suche.

Klasyczny cheeseburger, pizza czy pikantny kurczak nie smakowałyby tak samo bez odpowiedniego napoju. Wybór mógł być tylko jeden – cola. To ona najczęściej gasi pragnienie Polaków, zamawiających posiłki z dowozem. Ciekawostką jest, że na drugim miejscu uplasowało się… lassi. Co prawda, klasyczna odmiana tego indyjskiego, orzeźwiającego napoju przyrządzana jest z jogurtu, wody i przypraw (głównie soli i chili), ale swoje 5 minut popularności przeżywa obecnie jego słodka odmiana z dodatkiem mango czy truskawek.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 832

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 436466

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.