PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Branżę delivery w gastronomii czekają rewolucyjne zmiany

Autor: dlahandlu.pl 27 lutego 2019 10:21

Branżę delivery w gastronomii czekają rewolucyjne zmiany Fot. Shutterstock

Jak przewidują eksperci PizzaPortal.pl, nadchodzące lata mogą przynieść wiele istotnych zmian dla branży delivery. W niedalekiej przyszłości inny może być nie tylko sposób, w jaki konsumenci zamawiają jedzenie, ale również to, jak przygotowują je restauratorzy i w jaki sposób dostarczane jest do zamawiającego.

- W mniej rentownych lokalizacjach powstają nieduże lokale, które dzięki wyspecjalizowaniu się w dowozie jedzenia osiągają świetne wyniki biznesowe. Doskonałym przykładem są osiedlowe pizzerie zlokalizowane z dala od głównych ulic miast, ale mające dobrze skalkulowaną strefę dostaw, która potrafi odpowiadać za 80% ich przychodów – twierdzi Lipiński.

Restauratorzy będą także musieli rozprawić się z problemem tzw. Ostatniej mili. - Podobnie jak w innych obszarach e-commerce, także w dostawie bardzo ważny jest problem ostatniej mili. W przypadku dostaw jedzenia czas jest elementem krytycznym. Nikt nie lubi dostawać zimnych posiłków, dlatego należy spodziewać się dalszych innowacji na tym polu. Rentowność rozwoju logistyki natychmiastowych dostaw jedzenia wymusi dostarczanie także innych towarów, które mogą jechać do klienta w tym samym czasie, jeżeli adres dostawy jest taki sam lub w niedalekiej okolicy. To da dodatkowy impuls do rozwoju rynku e-commerce – mówi Piotr Kruszyński, CEO PizzaPortal.pl.

Rozwój logistyki dostaw jest nieunikniony dla rynku delivery – przykładowo zmiany na rynku pracy wymuszą automatyzację dostaw. Już teraz testowane są w wielu krajach pojazdy bez kierowców, a Kalifornia w zeszłym roku dopuściła prawnie do ruchu pojazdy autonomiczne. Powszechnie więc mówi się o różnego rodzaju możliwościach realizacji dostaw przez pojazdy bezzałogowe, czy roboty zaprogramowane tak, aby konsument mógł odebrać swój posiłek wpisując specjalny kod.

Warto jednak skoncentrować się nie tylko na tym jak, ale także co może być dostarczane przez platformy, takie jak PizzaPortal.pl. Dla restauracji znajdujących się np. w centrach handlowych współpraca z platformami takimi jak PizzaPortal.pl już dziś jest okazją do wygenerowania dodatkowych przychodów np. w niehandlowe niedziele. Potwierdzają to dane PizzaPortal.pl, która w te dni notuje 40-procentowe wzrosty. Dzięki dalej idącemu przedefiniowaniu roli centrów handlowych, galerie handlowe mają szansę dołączyć do rynku online w dobie cyfrowej rewolucji.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7675
Ilość aktualnych ofert: 500541

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.