C&W: Kilka stolików, krzeseł i sztucznych roślin to nie jest atrakcyjny food court

Autor: dlahandlu.pl 17 lipca 2017 12:54

W ostatnich pięciu latach wydatki Polaków na usługi gastronomiczne wzrosły o ponad 20 proc. Według prognoz Oxford Economics, przez najbliższą dekadę dynamika ta będzie się utrzymywała, a nawet możemy obserwować jej nasilenie w efekcie pozytywnego splotu kluczowych czynników ekonomicznych, bogacenia się społeczeństwa oraz zmieniających się upodobań i hierarchii potrzeb konsumpcyjnych Polaków - uważa Patrycja Dzikowska, Associate Director w Dziale Doradztwa i Analiz Rynkowych Cushman & Wakefield.

Znaczący wzrost wydatków na usługi gastronomiczne jest odzwierciedlony w strukturze obrotów obiektów handlowych. - Na przestrzeni ostatnich pięciu lat obroty na mkw. najmu w segmencie food court, restauracje i kawiarnie wzrosły nawet o ok. 15%, choć oczywiście nie jest to generalna tendencja obserwowana we wszystkich obiektach. Trend ten jest szczególnie widoczny w wiodących galeriach handlowych działających na najbardziej rozwiniętych rynkach największych polskich aglomeracji, gdzie wysoka siła nabywcza konsumentów przekłada się na duże wydatki na usługi gastronomiczne. Jednocześnie rosnące wymagania klientów wymuszają na właścicielach galerii handlowych, którzy chcą utrzymać silną pozycję rynkową swoich nieruchomości, zwrócenie szczególnej uwagi na jakość i charakter oferty gastronomicznej. Jednak również na mniejszych rynkach regionalnych tendencja do powiększania i podnoszenia jakości oferty gastronomii staje się coraz bardziej istotnym kierunkiem wyznaczania nowych standardów oferty centrów handlowych. Dla wielu właścicieli takich obiektów poprawa i poszerzenie obecnego zestawu najemców z sektora gastronomii są kluczowymi aspektami w kierunku dywersyfikacji profilu i odróżnienia się od konkurencji - mówi Patrycja Dzikowska.

W największych spośród obecnie realizowanych projektach (jak np. Galeria Północna w Warszawie, Forum Gdańsk, Serenada w Krakowie, Galeria Libero w Katowicach) najemcy z kategorii gastronomia będą zajmować nawet ok. 7 000 - 8 000 mkw., a odwiedzający będą mogli wybierać z puli 30-40 lokali gastronomicznych o różnorodnym profilu. - Tradycyjny food court czy kategoria kawiarnie są opanowane raczej przez sieciowych operatorów, natomiast w segmencie restauracji coraz częściej pojawiają się unikalne koncepty wprowadzane dla urozmaicenia standardowej oferty. Nowatorski pomysł, niecodzienny wystrój, niepowtarzalna atmosfera, ogródek i dedykowane miejsce dla dzieci, pokazy i lekcje gotowania prowadzone przez znanych kucharzy, wszystkie te elementy mają zapewnić nowe doznania kulinarne stanowiące skuteczne narzędzie w walce o uwagę konsumenta i jego portfel - zauważa ekspertka.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane