Dark Kitchen coraz popularniejszy

Autor: dlahandlu.pl 28 lutego 2019 20:17

Zważywszy na tempo zmian w dziedzinie jedzenia i oczekiwań konsumentów, trudno jest przewidzieć jak będzie kształtować się rynek za kolejne 10-20 lat. Jest wiele scenariuszy dotyczących tego, w którą stronę może rozwinąć się oferta gastronomiczna i jak będą zmieniać się nawyki żywieniowe konsumentów – uważa Marek Dąbrowski, konsultant Food & Beverage w dziale powierzchni handlowych, Cushman & Wakefield.

Jego zdaniem, poprzez oddziaływanie na praktycznie każdą sferę życia – w wymiarze egzystencjalnym, religijnym, politycznym, rozwojowym, kulturalnym, czy więzi społecznych, zagadnienie spożywania posiłków jest ogromnym zbiorem danych, obrazującym rozwój ludzkości a także źródłem wiedzy o społeczeństwach. Nie dziwi zatem powstanie odrębnych dziedzin nauki zajmujących się antropologią jedzenia, żywieniem i food studies.

Rozważając prawdopodobne scenariusze i kierunki dalszego rozwoju gastronomii w Polsce należy wziąć pod uwagę kilka aspektów, które na pewno będą miały wpływ na kształt tego segmentu rynku handlowego. W szczególności są to: zmiany pokoleniowe i mentalne, zmiana stylu życia, rozwój technologii ułatwiający efektywniejszą komunikację, zmiany klimatyczne, a także zmieniająca się moda i nowe trendy, ostatnio promujące ekologię i work-life balance.

- Tradycyjny podział ról na wykonywanie pracy zarobkowej i zajmowanie się domem praktycznie uległ już zatarciu. Zwykle pracuje oboje małżonków, którzy dzielą się obowiązkami domowymi. Z kolei, przy ustalaniu podziału obowiązków w domu największe znaczenie ma już nie tradycja, lecz wysokość zarobków (według raportu o godzeniu ról rodzinnych i zawodowych przygotowanego przez dziennik "Rzeczpospolita"). Dodatkowo, coraz więcej osób jest w związkach nieformalnych lub pozostaje singlami, a potrzeba realizacji zawodowej oraz wydłużająca się długość życia, mają niebagatelne znaczenie przy podejmowaniu decyzji o założeniu rodziny. Ciągły pośpiech i brak czasu, a z drugiej strony dążenie do wygody i coraz większa zamożność społeczeństwa, powodują wzrost zapotrzebowania na usługi gastronomiczne z dowozem lub zachęcają do stołowania się poza domem – mówi Marek Dąbrowski.

Normą jest obecnie, że w każdym nowo powstającym budynku, już na etapie planowania parter przeznaczany jest na funkcje handlowo-usługowe, w tym w znacznym stopniu na gastronomię. Rosnącej liczbie zamówień posiłków z dostawą towarzyszy także coraz większa liczba portali internetowych i aplikacji ułatwiających dostęp do setek, a nawet tysięcy restauracji, z których w kilkanaście minut pod wskazany adres można zamówić wybrane jedzenie. Skomponowanie dedykowanego menu dla diabetyków, wegetarian czy osób na specyficznej diecie nie jest już żadnym wyzwaniem. Rozkwit przeżywają firmy kurierskie dowożące posiłki do klientów oraz operatorzy obsługujący korporacyjne zagłębia biurowe. Mnogość oraz rosnąca dostępność ofert, przy malejących kosztach operatorów gastronomicznych, powodują, że ceniącym wygodę i czas konsumentom już nie opłaca się gotować we własnym zakresie.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,98

  • Śr

    8,41

  • Min

    5,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6894
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.