Ekspert: Restauracje pop-up to gorący trend w gastronomii

Autor: dlahandlu.pl 18 października 2018 12:32

Ekspert: Restauracje pop-up to gorący trend w gastronomii Michał Orłowski, szef kuchni, ekspert marki Royal Catering firmy expondo, fot. mat. pras

Restauracje typu pop-up będą dominującym trendem w branży HoReCa w 2019 roku. – Rosnąca popularność restauracji otwieranych na kilka dni, tygodni lub miesięcy, pozwala przedsiębiorcom sprawdzić swój pomysł, ograniczyć koszty i zachować wolność prowadzenia biznesu w wybranym miejscu i czasie. Restauracjom stacjonarnym koncept pop-up daje nieskończone możliwości zwiększenia atrakcyjności oferty, pozyskania nowych klientów, a także wygenerowania dodatkowych przychodów – uważa Michał Orłowski, szef kuchni, ekspert marki Royal Catering firmy expondo.

– Dowolność w wyborze lokalizacji i czasu prowadzenia restauracji pop-up to bardzo ważne czynniki dla początkujących przedsiębiorców, którzy mogą dzięki nim bezpiecznie spróbować swoich sił w biznesie gastronomicznym, przetestować swoją koncepcję biznesu w praktyce, nie ponosząc dużego ryzyka i zrealizować projekt gastronomiczny nawet przy niewielkim budżecie, co w przypadku tradycyjnej, stacjonarnej restauracji, nie jest możliwe. Na przykład kuchnia hawajska i słynne poké bowls – czy przyjmą się wśród moich gości? Pop-up pozwoli to sprawdzić – mówi Michał Orłowski.

Możliwości indywidualizacji parametrów koncepcji w przypadku restauracji pop-up wykraczają daleko poza lokalizację i termin realizacji projektu gastronomicznego. – Przedsiębiorcy, próbujący swoich sił w koncepcie restauracji pop-up, mogą prowadzić biznes w pojedynkę, albo we współpracy z innymi. Mogą tworzyć autorski projekt niezależny lub wpisać się w większą koncepcję – na przykład festiwalu. Co ważne, personalizować można także wyposażenie restauracji. Przedsiębiorca może zainwestować w niezbędne sprzęty i naczynia, ale ma pole do oszczędności, dowolnie profilując najbardziej ekonomiczny wariant wyposażenia. Choćby wielkość sprzętu – nie u każdego restauratora sprawdzi się duży piec czy grill. Można wybrać mniejszy opiekacz, patelnie grillowe, sprzęt odpowiedni dla formatu gastronomii lokalnej (kiedy na przykład celujemy w koncept kameralnych spotkań przy jednym stole, urządzanych  w prywatnym mieszkaniu) – mówi Michał Orłowski.

– Koncepcji pop-up, z założenia nakierowanej na mobilność, powinni uważnie przyjrzeć się także doświadczeni restauratorzy, którzy na co dzień prowadzą biznes w lokalach stacjonarnych – uważa Michał Orłowski. – W ideę pop-up wpisują się jednorazowe i cykliczne projekty, które pozwolą zaproponować gościom restauracji stacjonarnej nowe dania, na przykład przygotowywane przez znanych kucharzy, którzy zawitają do danej restauracji gościnnie. Element nowości, oferty dostępnej „ekskluzywnie”, tylko przez chwilę, dla ograniczonej liczby gości, pozwoli restauratorom przełamać rutynę, zainteresować swoją ofertą nie tylko dotychczasowych, ale i nowych klientów. To z kolei bezpośrednio przełoży się na wzrost przychodów – dodaje Michał Orłowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7678

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.