Fiskus: Firmowe szklanki piwa i cydru to reklama. Trzeba zapłacić podatek

Autor: Gazeta Prawna 13 lutego 2018 09:12

Fiskus: Firmowe szklanki piwa i cydru to reklama. Trzeba zapłacić podatek fot. materiały prasowe

Właściciel lokalu gastronomicznego, w którym można kupić piwo bądź cydr w firmowych szklankach producentów obu trunków, musi uiścić 10-proc. opłatę reklamową – wynika z interpretacji dyrektora KIS cytowanej przez Gazetę Prawną.

Pytanie zadała spółka, która w umowie z producentem alkoholu zobowiązywała się nie tylko do sprzedaży jego napojów, ale i ich promocji. W związku z tym zmodernizowała pub, zamieszczając nazwy producenta w miejscach widocznych dla klientów. Piwo i cydr były serwowane tylko w firmowych szklankach i kuflach, opatrzonych odpowiednim znakiem towarowym. Producent płacił spółce po zakończeniu okresu rozliczeniowego odpowiednie wynagrodzenie, które powiększano o 10-proc. opłatę za reklamę alkoholu.

Zdaniem dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej reklamą jest każda informacja o znakach towarowych producentów trunków wyskokowych, jeżeli jest publicznie rozpowszechniana. To oznacza, że opłatę reklamową musza uiszczać wszyscy, któzy w jakikolwiek sposób reklamują markę alkoholu lub nazwę i logo producenta.

Sprawę bada Gazeta Prawna.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,32

  • Śr

    7,07

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8461

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 689431

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane