Food courty notują wzrosty obrotów. Stały się receptą na zakaz handlu i oczekiwania pokolenia Z

Autor: pr, dlahandlu.pl 8 stycznia 2019 10:52

Efekty większego zainteresowania strefą food court przekładają się na obroty najemców tego segmentu. Przykład na to można znaleźć w Gemini Park Bielsko-Biała. W 2017 roku, w porównaniu z 2016, restauracje w bielskiej galerii zanotowały średnio 8-procentowy wzrost obrotów. W 2018 roku, pomimo wejścia w życie ustawy o zakazie handlu w niedzielę wzrost był jeszcze dynamiczniejszy. W okresie od stycznia do listopada 2018, w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem wyniósł, on aż 11 proc.

Strefy food courts odgrywają coraz ważniejszą rolę. Tylko w ciągu ostatniej dekady ich powierzchnia w europejskich centrach handlowych wzrosła 3-krotnie - z zajmowanych 5 proc., nawet do 15 proc. Szacuje się, że do 2025 roku gastronomia stanowić może nawet 20 proc. powierzchni GLA galerii handlowych.

Powód? Po pierwsze, zmieniają się oczekiwania klienta wobec centrów handlowych. Ten oczekuje dziś od galerii, nie tylko dobrych sklepów, ale także rozrywki i doświadczenia zakupowego. Jednym z kluczowych elementów tego ostatniego stają się restauracje i kawiarnie.

Po drugie, klient młodnieje. Do głosu doszło już pokolenie millenialsów. Dochodzi natomiast młodsze pokolenie Z. To grupy, które odgrywają dziś w Polsce kluczową rolę w rozwoju kultury „foodie”, czyli takiej, w której życie towarzyskie skupia się na spotkaniach w restauracjach, knajpkach, barach czy przy food truckach.

- Jeszcze kilka lat temu food court służył klientom najczęściej do szybkiej przerwy pomiędzy zakupami. Posiłek trwał 15 minut i wracaliśmy na zakupy. Dziś to miejsce pełni inną rolę, zbliżoną do tej, jaką mają same restauracje na mieście. Tutaj toczy się życie towarzyskie galerii. Tutaj także klienci spotykają się np. w celach biznesowych – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

- W efekcie więcej czasu spędzamy w tej strefie. Dziś nawet 30-60 minut. Rośnie także odsetek klientów, którzy wybierają się do galerii wyłącznie z myślą o wizycie, w którymś z lokali na food court. Taki ruch wzmaga się np. w weekendy, w tym w niedziele wolne od handlu – dodaje.

Przykład na to można znaleźć w Gemini Park Bielsko-Biała. Tylko w 2017 roku, w porównaniu z 2016, restauracje w bielskiej galerii zanotowały średnio 8-procentowy wzrost obrotów. W 2018 roku, pomimo wejścia w życie ustawy o zakazie handlu w niedzielę i święta, wzrost był jeszcze dynamiczniejszy. W okresie od stycznia do listopada 2018, w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem wyniósł, on aż 11 proc. Wpływ miało na to przede wszystkim rosnące znaczenie stref restauracyjnych w centrach handlowych, ale także przeprowadzona w Gemini Park rekomercjalizacja będą odpowiedzią na oczekiwania klientów galerii.

- Systematycznie rozwijamy swoją strefę gastronomiczną, wprowadzając nowe smaki i restauracje. Jednym słowy idziemy z duchem czasu, starając się, aby nasi klienci znajdowali u nas możliwie najszersze i najbardziej urozmaicone menu. Ta strategia dziś procentuje. Z jednej strony food court odwiedza coraz więcej osób, także podczas wizyt docelowych, z drugiej strony nasi klienci spędzają tutaj znacznie więcej czasu – mówi.

Wśród najchętniej wybieranych lokali można znaleźć m.in. Sushi Samuraj, Donner Kebab, KFC, Pizza Hut, Lodomanię, De Gusto, RoN del, Subway czy Salad Fantasy. W ostatnich tygodniach oferta galerii zasilona została także przez otwarcie McDonald’s. Food court Gemini Park to dziś 14 lokali gastronomicznych.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,75

  • Śr

    4,18

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8095
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.