Food Show 2018: Gastronomia zachłysnęła się weganizmem

www.portalspozywczy.pl 19 marca 2018 14:11

Uczestnicy Food Show 2018 sporo mówili o trendzie związanym z wegetarianizmem i weganizmem, który widoczny jest już nie tylko w sklepach spożywczych, ale także w restauracjach. Podczas debaty zatytułowanej "Polska gastronomia u progu wielkiego rozkwitu" zastanawialiśmy się nad tym, czy to krótkotrwała moda czy już trend.

Zdaniem Łukasza Błażejewskiego, dyrektora ds. franczyzy sieci 7th Street oraz Meat & Fit, weganizm jest nowym i perspektywicznym trendem na rynku gastronomicznym w Polsce. - Oferowaliśmy dania wegetariańskie, ale w zeszłym roku wkroczyliśmy w świat wegański konsultując się z organizacjami pro-roślinnymi. Oddźwięk był niesamowity. Cały czas inwestujemy czas i wiedzę w rozwój oferty wegańskiej. Nawet w restauracji amerykańskiej chcemy wprowadzić kilka dań wegańskich. Myślę, że trend wegański jest przyszłością - mówił. Dodał, że firma zamierza stale inwestować w tego typu dania i inicjatywy dla wegan. – Co ciekawe wielu konsumentów wegańskich dań nie stroni od mięsa, szuka jednak ciekawych propozycji i inspiracji do ograniczania jego spożycia – przyznał.

Adrian Feliks, szef kuchni, właściciel firmy SPOON Adrian Feliks, potwierdził zainteresowanie weganizmem wśród klientów gastronomii. – Prowadzimy projekt restauracyjny „Zielonym do góry”. W tym lokalu staramy się, aby mięso było tylko dodatkiem, a głównym daniem – warzywa. Klienci są coraz bardziej świadomi zdrowego trybu życia i zdrowia. Chcemy im stworzyć atrakcyjna ofertę – mówił.

Zdaniem warszawskiego restauratora Krzysztofa Janiszewskiego, zachłyśnięcie się weganizmem w gastronomii wynika z tego, że łatwiej jest pozyskać dobrej jakości warzywa i owoce niż mięso i owoce morza. – Jeśli na polskim rynku przyjmą się dobre gatunki mięsa i dobrze je przyrządzimy, to trend weganizmu może się odwrócić – mówił.

We należącej do niego słynnej restauracji Senses (nagrodzonej gwiazdką Michelin) można zamówić wegetariański i wegański zestaw degustacyjny (18-daniowy). Jednak – jak zapewnia restaurator – wcale nie jest prosto go przygotować. – Jeśli ktoś chce przeżyć przygodę kulinarną i popróbować rzeczy, których raczej nie jada się na co dzień, to ciężko jest osiągnąć ten efekt, kiedy do przygotowywania dań nie używa się się ryb, mięsa, mleka czy jajek – mówił.

Przeczytaj także:

- Pozostając w trendach warto podkreślić, że klienci szukają dań z jajek z wolnego chowu, a syropów smakowych bez sztucznych dodatków. Ciasta pochodzą od lokalnych dostawców i są przygotowywane rzemieślniczo. Ten trend jest dla nas silny i długoterminowy. Jakość i naturalne składniki obronią się bez względu na to, czy są to dania wegańskie czy mięsne – podkreślił Zbigniew Dolata, dyrektor ds. rozwoju sieci kawiarni Etno Cafe.

Co ciekawe, trend weganizmu był widoczny także w innych elementach imprezy Food Show. Podczas MEGA Wieczoru kulinarnego, kiedy to znani szefowie kuchni serwowali swoje popisowe dania, przystawką był wegański piwny salceson z warzywami korzennymi (danie na zdjęciu). Danie to przygotowała ekipa Katarzyny Rogowskiej, szefowej kuchni restauracji Cadenza w Katowicach.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,03

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.