Food Show 2018: Gastronomia zachłysnęła się weganizmem

www.portalspozywczy.pl 19 marca 2018 14:11

Uczestnicy Food Show 2018 sporo mówili o trendzie związanym z wegetarianizmem i weganizmem, który widoczny jest już nie tylko w sklepach spożywczych, ale także w restauracjach. Podczas debaty zatytułowanej "Polska gastronomia u progu wielkiego rozkwitu" zastanawialiśmy się nad tym, czy to krótkotrwała moda czy już trend.

Zdaniem Łukasza Błażejewskiego, dyrektora ds. franczyzy sieci 7th Street oraz Meat & Fit, weganizm jest nowym i perspektywicznym trendem na rynku gastronomicznym w Polsce. - Oferowaliśmy dania wegetariańskie, ale w zeszłym roku wkroczyliśmy w świat wegański konsultując się z organizacjami pro-roślinnymi. Oddźwięk był niesamowity. Cały czas inwestujemy czas i wiedzę w rozwój oferty wegańskiej. Nawet w restauracji amerykańskiej chcemy wprowadzić kilka dań wegańskich. Myślę, że trend wegański jest przyszłością - mówił. Dodał, że firma zamierza stale inwestować w tego typu dania i inicjatywy dla wegan. – Co ciekawe wielu konsumentów wegańskich dań nie stroni od mięsa, szuka jednak ciekawych propozycji i inspiracji do ograniczania jego spożycia – przyznał.

Adrian Feliks, szef kuchni, właściciel firmy SPOON Adrian Feliks, potwierdził zainteresowanie weganizmem wśród klientów gastronomii. – Prowadzimy projekt restauracyjny „Zielonym do góry”. W tym lokalu staramy się, aby mięso było tylko dodatkiem, a głównym daniem – warzywa. Klienci są coraz bardziej świadomi zdrowego trybu życia i zdrowia. Chcemy im stworzyć atrakcyjna ofertę – mówił.

Zdaniem warszawskiego restauratora Krzysztofa Janiszewskiego, zachłyśnięcie się weganizmem w gastronomii wynika z tego, że łatwiej jest pozyskać dobrej jakości warzywa i owoce niż mięso i owoce morza. – Jeśli na polskim rynku przyjmą się dobre gatunki mięsa i dobrze je przyrządzimy, to trend weganizmu może się odwrócić – mówił.

We należącej do niego słynnej restauracji Senses (nagrodzonej gwiazdką Michelin) można zamówić wegetariański i wegański zestaw degustacyjny (18-daniowy). Jednak – jak zapewnia restaurator – wcale nie jest prosto go przygotować. – Jeśli ktoś chce przeżyć przygodę kulinarną i popróbować rzeczy, których raczej nie jada się na co dzień, to ciężko jest osiągnąć ten efekt, kiedy do przygotowywania dań nie używa się się ryb, mięsa, mleka czy jajek – mówił.

- Pozostając w trendach warto podkreślić, że klienci szukają dań z jajek z wolnego chowu, a syropów smakowych bez sztucznych dodatków. Ciasta pochodzą od lokalnych dostawców i są przygotowywane rzemieślniczo. Ten trend jest dla nas silny i długoterminowy. Jakość i naturalne składniki obronią się bez względu na to, czy są to dania wegańskie czy mięsne – podkreślił Zbigniew Dolata, dyrektor ds. rozwoju sieci kawiarni Etno Cafe.

Co ciekawe, trend weganizmu był widoczny także w innych elementach imprezy Food Show. Podczas MEGA Wieczoru kulinarnego, kiedy to znani szefowie kuchni serwowali swoje popisowe dania, przystawką był wegański piwny salceson z warzywami korzennymi (danie na zdjęciu). Danie to przygotowała ekipa Katarzyny Rogowskiej, szefowej kuchni restauracji Cadenza w Katowicach.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5082

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 694644

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane