Food Show 2018: Kolory, tekstury i łączenie kategorii to najnowsze trendy żywnościowe (pełna relacja)

Autor: dlahandlu.pl 16 marca 2018 15:16

Food Show 2018: Kolory, tekstury i łączenie kategorii to najnowsze trendy żywnościowe (pełna relacja) Na zdj. od lewej moderatorka Edyta Kochlewska, redaktor naczelna magazyn Rynek Spożywczy, Bogdan Woźniak, wiceprezes SDM Wieluń, Marcin Kardas, project manager EIT Food, Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst w firmie Mintel, Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności, Łukasz Dominiak, dyrektor generalny Krajowej Rady Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Fot. PTWP

Innowacyjne, wręcz przełomowe produkty stawiające na doznania smakowe i wizualne oraz możliwość uczestniczenia konsumenta chociaż w niewielkim stopniu w przygotowaniu produktu – to jedne z najnowszych trendów, widocznych na rynku kulinarnym. Coraz bardziej widoczna jest też rola mediów społecznościowych w kształtowaniu trendów. Jednak mogą one także spełnić niechlubną rolę, kształtując mity na temat żywności - mówili uczestnicy debaty inauguracyjnej „Żywność w centrum uwagi świata; jedzenie w randze sztuki”, jaka odbyła się podczas Food Show 2018.

Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst w firmie Mintel zaprezentowała najnowsze trendy produktowe. Jak mówiła, skupiają się one na oryginalnych kolorach dań i jedzenia, konsystencji, a także polegają na łączeniu w jednym produkcie dwóch kategorii.

Jak mówiła kolor staje się nowym punktem zainteresowań. Przykładem nietypowych kolorów coraz częściej obecnych w żywności są: fioletowy, niebieski szary i czarny. – Pojawiają się na przykład: niebieski kefir, fioletowy makaron, lody szaro-czarne albo czarne ciasteczka z węglem aktywowanym. Kolor czarny coraz częściej jest też spotykany na rynku polskim – mówiła. Podkreślała, że ważne jest, by wykorzystywać naturalne źródła koloru, aby łączyć innowacyjny kolor z wartością prozdrowotną. Przykładem może być burak – do tej pory niedoceniany, ale pojawiający się w coraz większej liczbie innowacji – czy kurkuma.

Drugim trendem jest oryginalna konsystencja produktów. – Ten czynnik może być ważny, kiedy szukamy dotarcia do klientów eksperymentalnych albo chcemy przełamać rutynę na półce – mówiła. Przykładem mogą być: ciastka Oreo, które w warstwie kremu mają tzw. strzelające cukierki, miód w słoiczku, który zawiera plaster miodu, czy chipsy, które mają nie tylko ciekawą kompozycję smakową (mix pomarańczy i szampana), ale też zawierają w składzie wizualny atrybut – jadalne cząsteczki złota. Innym podejściem jest zachęcanie konsumenta do udziału w tworzeniu produktu – np. marka Heat and Eat z Wielkiej Brytanii oferuje chipsy do podgrzania w mikrofalówce, które smakują jak świeżo wypiekane.

Ostatni obszar to produkty, które zamazują granice między kategoriami. Przykładem jest połączenie rogalika francuskiego z pączkiem, które wylansował jeden z francuskich cukierników. Z czasem, inni zaczęli kopiować ten pomysł, aż produkt pojawił się na półkach sklepowych. Innym przykładem może być pizza z KFC, gdzie rolę ciasta pełni smażony kurczak, czy wprowadzone w Japonii przez McDonald’s frytki z sosem czekoladowym. Ten ostatni produkt to przykład coraz częstszego łączenia smaku słodkiego z niesłodkim.

Analityczka firmy Mintel zwróciła także uwagę na coraz większe znaczenie mediów społecznościowych w popularyzowaniu produktów. - Nasze badania konsumenckie pokazały, że 24 proc. respondentów w wieku 16-24 jest gotowa spróbować nowego produktu spożywczego właśnie w oparciu o rekomendacje w mediach społecznościowych. To kanał dotarcia do młodych ludzi – mówiła Honorata Jarocka.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5082

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 694644

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane