Food Show 2018: Koncept street food w Polsce rozwija się

www.portalspozywczy.pl 16 marca 2018 12:03

Można w Polsce zauważyć coraz większy rozwój branży działającej w koncepcie street food - mówił Karol Kiedrowski, właściciel food tracku i lokalu gastronomicznego „Akita Ramen” podczas debaty "Lokal bez adresu: targi śniadaniowe, nocne markety, food trucki " odbywającej się w trakcie Food Show 2018.

Karol Kiedrowski, właściciel food tracku i lokalu gastronomicznego „Akita Ramen” mówił, że widać w Polsce coraz większy rozwój branży działającej w koncepcie street food, m.in. rozwój food trucków.

- Wyzwania, z jakimi spotykają się właściciele food trucków, są inne niż wyzwania gastronomii w lokalach. Zauważamy, że Polacy lubią próbować smaków kuchni innych krajów, np. potraw kuchni azjatyckiej, hiszpańskiej czy amerykańskich burgerów - mówił.

Dodał, że problemami właścicieli food trucków są nie tylko warunki pogodowe. - Na przykład dość  uciążliwe jest w food truckach gotowanie ramenu - mówił.

Karol Kiedrowski odniósł się również do konceptu Pop Up. - Pop Up to jest mieszana koncepcja i my ją stosowaliśmy. Wybrana marka czy grupa osób przejmuje lokal innej marki. Można sprowadzić kucharzy z innej lokalizacji, albo samemu zarządzać kuchnią i to się spotyka z dużym uznaniem. Największym plusem jest poszerzanie świadomości gości - tłumaczył.

Jego zdaniem to, że jest coraz liczniejsza konkurencja, powoduje, że buduje się jakość w danej branży, a nie - jak niektórzy twierdzą - szkodzi się jej. 

- W Krakowie jest typowy ramen bar, potem ktoś otwiera kolejny tego typu bar. Dla nas im większa konkurencja, to lepiej, ponieważ możemy wspólnie budować świadomość konsumentów - mówił.

- Uważam, że dobrą opcją na start w biznesie gastronomicznym są Pop Up markety oraz targi śniadaniowe. Myślę też, że uruchomienie i prowadzenie food trucka wychodzi czasem finalnie drożej niż uruchomienie małej placówki stacjonarnej - dodał.

Karol Kiedrowski mówił też o porcjach degustacyjnych. Stwierdził, że dla food trucków nie jest to najlepsze rozwiązanie i trudno byłoby też te porcje zmniejszyć, np. podać ramen w małych kubeczkach.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,29

  • Min

    3,23

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8027

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.