Food Show 2018: Koncept street food w Polsce rozwija się

www.portalspozywczy.pl 16 marca 2018 12:03

Można w Polsce zauważyć coraz większy rozwój branży działającej w koncepcie street food - mówił Karol Kiedrowski, właściciel food tracku i lokalu gastronomicznego „Akita Ramen” podczas debaty "Lokal bez adresu: targi śniadaniowe, nocne markety, food trucki " odbywającej się w trakcie Food Show 2018.

Karol Kiedrowski, właściciel food tracku i lokalu gastronomicznego „Akita Ramen” mówił, że widać w Polsce coraz większy rozwój branży działającej w koncepcie street food, m.in. rozwój food trucków.

- Wyzwania, z jakimi spotykają się właściciele food trucków, są inne niż wyzwania gastronomii w lokalach. Zauważamy, że Polacy lubią próbować smaków kuchni innych krajów, np. potraw kuchni azjatyckiej, hiszpańskiej czy amerykańskich burgerów - mówił.

Dodał, że problemami właścicieli food trucków są nie tylko warunki pogodowe. - Na przykład dość  uciążliwe jest w food truckach gotowanie ramenu - mówił.

Karol Kiedrowski odniósł się również do konceptu Pop Up. - Pop Up to jest mieszana koncepcja i my ją stosowaliśmy. Wybrana marka czy grupa osób przejmuje lokal innej marki. Można sprowadzić kucharzy z innej lokalizacji, albo samemu zarządzać kuchnią i to się spotyka z dużym uznaniem. Największym plusem jest poszerzanie świadomości gości - tłumaczył.

Jego zdaniem to, że jest coraz liczniejsza konkurencja, powoduje, że buduje się jakość w danej branży, a nie - jak niektórzy twierdzą - szkodzi się jej. 

- W Krakowie jest typowy ramen bar, potem ktoś otwiera kolejny tego typu bar. Dla nas im większa konkurencja, to lepiej, ponieważ możemy wspólnie budować świadomość konsumentów - mówił.

- Uważam, że dobrą opcją na start w biznesie gastronomicznym są Pop Up markety oraz targi śniadaniowe. Myślę też, że uruchomienie i prowadzenie food trucka wychodzi czasem finalnie drożej niż uruchomienie małej placówki stacjonarnej - dodał.

Karol Kiedrowski mówił też o porcjach degustacyjnych. Stwierdził, że dla food trucków nie jest to najlepsze rozwiązanie i trudno byłoby też te porcje zmniejszyć, np. podać ramen w małych kubeczkach.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,59

  • Śr

    3,49

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8833

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane