Food Show 2018: Konsumenci szukają przede wszystkim dobrego smaku (pełna relacja)

Autor: dlahandlu.pl 22 marca 2018 13:20

Food Show 2018: Konsumenci szukają przede wszystkim dobrego smaku (pełna relacja) Na zdj. od lewej: Tomasz Bączkowski, zwycięzca 3 edycji Bake Off – Ale Ciacho! i właściciel bloga Słony Miód, Jolanta Kleser, właścicielka Pracowni Smaku, Wawrzyniec Maziejuk, członek zarządu Stowarzyszenia „Polska Ekologia”, Edyta Kochlewska, redaktor naczelna magazyn Rynek Spożywczy. Fot. PTWP

Obecnie widoczna jest moda na nietypowe kolory potraw i efektowne dania, jednak konsumenci szukają głownie dobrego smaku. O oryginalności nie musi świadczyć wyjątkowy kolor czy wygląd, ale użycie niespotykanych u nas przypraw – oceniali uczestnicy panelu Short Stories, jaki odbył się 13 marca na Food Show 2018.

Jak mówił Wawrzyniec Maziejuk, członek zarządu Stowarzyszenia „Polska Ekologia” i współwłaściciel gospodarstwa ekologicznego produkującego sery na bazie mleka koziego, widoczny jest trend poszukiwania żywności wyglądającej oryginalnie.

- Liczy się efekt „wow”, dlatego producenci na przykład ozdabiają ser kwiatami. Tak robi mój kolega, inny produkuje sery „marmurkowe”. Ludzie chcą patrzeć na inną formę, są kuchnie, które lubią szokować – mówił.

Jolanta Kleser, właścicielka Pracowni Smaku zauważyła jednak, że choć jest w nas chęć spróbowania czegoś oryginalnego, to konsumenci poszukują głównie smacznego jedzenia. – To co jest na pokaz jest takie tylko raz. Na naszych warsztatach szukamy przede wszystkim dobrego smaku – mówiła.

- Mamy dostęp do oryginalnych przypraw np. arabskich i z Maroka. One powodują, że zwykła marchewka nabiera innego znaczenia. Moim zdaniem przyprawy i sposób podania – to metody na oryginalność, a nie kolor np. niebieski, który jest nienaturalny - dodała.

Tomasz Bączkowski, zwycięzca 3 edycji Bake Off – Ale Ciacho! i właściciel bloga Słony Miód wspominał, iż podczas programu, w którym brał udział stawiano duży nacisk na wygląd potraw. - Niektóre z przyrządzanych rzeczy były wybitne smakowo ale nie wyglądały i dlatego trzeba było je odrzucić. Z tego powodu jestem raczej krytykiem wizualnego traktowania jedzenia. Smak jest najważniejszy - mówił.

Paneliści byli zgodni, iż świadomość dotycząca zdrowego i dobrego jedzenia rośnie w Polsce ale nigdy nie będzie tak, że większość osób w społeczeństwie będzie wybierać najlepszą żywność.

- 20 lat temu, kiedy powstawało nasze gospodarstwo, większość Polaków nie lubiła koziego sera. Od tamtego czasu nastąpił ogromny postęp, teraz czasem musimy odmawiać klientom bo nie jesteśmy w stanie zrealizować potrzeb – mówił Wawrzyniec Maziejuk.

Przyznał, że produkty wytwarzane w jego gospodarstwie są na „szczycie” piramidy wartościowej żywności, jak też ceny. - Dlatego nie docieramy do wszystkich. Większość Polaków szuka taniej bułki. Jednak są i tacy, którzy kupują produkty ekologiczne pomimo wysokiej ceny, ze względu na ich wartość zdrowotną. Jedni wydają więcej bo chcą kupować lepszą żywność a inni, bo mogą sobie na więcej pozwolić. Ponieważ my jesteśmy na „topie” cenowym, decyzje zakupowe naszych klientów są bardziej świadome – mówił.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,51

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4361

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 697968

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane