Food Show 2018: Nie damy się oczarować "podrabianą" kiełbasą

www.portalspozywczy.pl 27 lutego 2018 11:44

Food Show 2018: Nie damy się oczarować "podrabianą" kiełbasą Marcin Budynek; kucharz; Akadamia Kulinarna Marcina Budynka

Nie ma kuchni polskiej bez kuchni regionów i nie ma kuchni regionów bez produktów. Nie damy się oczarować na "podrabianą" kiełbasę. Szukamy np. śląskiego krupnioka – mówi Marcin Budynek, który zaprezentuje swoje popisowe dania podczas Food Show 2018.

W kuchni polskiej widać powrót do korzeni i jak najproszych obróbek termicznych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marcin Budynek, kucharz, założyciel Akademii Kulinarnej Marcina Budynka. Kucharze coraz częściej sięgają m.in. po dawne warzywa, które niegdyś powszechnie gościły na naszych stołach.

Niezwykle istotnym kierunkiem jest też coraz bardziej świadome wykorzystywanie produktów regionalnych. – Nie ma kuchni polskiej bez kuchni regionów. Nie ma kuchni regionów bez produktów. Produkt z danego regionu tworzy kuchnię regionalną, a co za tym idzie, tworzymy kuchnię polską. 3/4 produktów w mojej kuchni to produkty regionalne – przyznaje kucharz, który zaprezentuje swoje popisowe dania podczas Food Show 2018.

Wzrost zainteresowania kuchnią regionów wynika z coraz większej świadomości konsumentów. – Konsument szuka polskich produktów. Nie damy się oczarować na "podrabianą" kiełbasę. Szukamy np. śląskiego krupnioka – tłumaczy.

Poszukiwane są przy tym produkty regionalne z jak najkrótszą drogą dostępu (z pola na stół), często z pominięciem hurtowni i dystrybutorów.

Czy producenci podażąją za tymi zmianami i mają wystarczającą ofertę na kucharzy? Nie do końca. Zdaniem Marcina Budynka, choć dostępność produktów niespotykanych jest duża, to brakuje miejca lub instytucji, które skupiłyby i grupowały taką ofertę dla kucharzy.

Wśród kucharzy silnie działa za to droga tzw. poczty pantoflowej. – Ktoś słyszał, że ktoś inny robi super glazurę z buraka cukrowego. Jeździmy. Szukamy. Ale to nie do końca działa sprawnie – przyznaje kucharz.

Dodaje jednocześnie, że producentów "dziwnych" rzeczy jest w Polsce bardzo wielu. Probleme jest jednak dotacie do nich.. Małe firmy nie mają takiego budżetu na promowanie marki, jak duże koncerny spożywcze. Rozwiązaniem może być uczestnictwo w targach i różnych imrezach, takich jak m.in. Food Show, gdzie producenci mogą pokazać swoje produkty większemu gronu kucharzy.

Podczas Food Show Marcin Budynek zaprezentuje połączenie podlaskich ryb słodkowodnych ze śląskim krupniokiem. Zapraszamy na pokazy kulinarne, inspirujące debaty (Tutaj agenda), degustacje, live cooking, strefy smaku i doświadczenia, spotkania z mistrzami kuchni i blogerami kulinarnymi.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,89

  • Śr

    3,88

  • Min

    2,97

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4649

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 697968

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane