Food Show 2018: Zakaz handlu w niedziele zmusi restauratorów do zmiany modelu działania

www.portalspozywczy.pl 20 marca 2018 15:01

Food Show 2018: Zakaz handlu w niedziele zmusi restauratorów do zmiany modelu działania Tomasz Idzik, zastępca dyrektora handlowego, Weindich Sp. J, fot. PTWP

- Pierwsza niedziela z zakazem handlu była dniem słonecznym, kiedy po długich mrozach ludzie wyszli na spacery. Okazało się, że każdy szukał trochę odpoczynku. Ci, którzy otworzyli wtedy sklepy czują się rozczarowani, że ludzi nie było zbyt wielu. Podobnie jest z gastronomią w dużych centrach handlowych. Nie oczekujmy, że ludzie zaczną przychodzić do galerii tylko do restauracji - mówił Tomasz Idzik, zastępca dyrektora handlowego, Weindich Sp. J podczas debaty tematycznej "Cyfryzacja i digitalizacja wymuszają zmiany na rynku FMCG i HoReCa" na Food Show 2018.

Tomasz Idzik przyznaje, że choć firma Weindich sprzedaje oferowane przez siebie produkty i rozwiązania także w internecie, w przypadku bardziej zaawansowanych urządzeń, wielu odbiorców wymaga dodatkowych, osobistych konsultacji.

- Odbiorcy często są zainteresowani dalszą informacją i konsultacją na temat konkretnych rozwiązań. Obserwujemy dziś ogromny postęp technologiczny związany z urządzeniami, które promujemy i sprzedajemy. Można je zaprogramować i obsługiwać z telefonu, tabletu, z poziomu komputera czy poprzez panel na urządzeniu. Przykładem jest oferowany przez nas piec konwekcyjno-parowy, gdzie sam panel umożliwia bardzo rozbudowane funkcje zaprogramowania urządzenia, które są powtarzalne, możemy je spersonalizować i mamy pewność powtarzalności czynności, które chcemy wykonać. Podczas jednej z debat na Food Show 2018 słyszałem jak jeden z prelegentów opowiadał, że młodzi ludzie rozpoczynający pracę w kuchni muszą dostać tutorial, w którym trzeba rozpisać jak przygotowuje się kanapkę i zapewnić ich, że ta kolejność jest nieprzypadkowa. We wspomnianym piecu mamy właśnie zaprogramowany pewien cykl, więc jest to w pewnym sensie odpowiedź na potrzeby młodego pokolenia - dodał.

W dyskusji na temat zakazu handlu w niedziele Tomasz Idzik zwraca uwagę, że nikt nie przygotował rzetelnych badań, które pokazałyby zachowanie konsumentów po wprowadzeniu tej regulacji.

- W analizie 5 sił Portera wielu użytkowników dodaje szóstą siłę: państwo, jako ostatecznego regulatora, który jednym cięciem jest w stanie przewartościować otoczenie biznesowe. Nie mam wątpliwości, że zmiana ustawy wpłynie na handel, gastronomię oraz szereg zachowań konsumentów, ale wszystko rozłoży się w czasie. Pierwsza niedziela z zakazem była dniem słonecznym, kiedy po długich mrozach ludzie wyszli na spacery. Okazało się, że każdy szukał trochę odpoczynku. Ci, którzy otworzyli wtedy sklepy czują się rozczarowani, że ludzi nie było zbyt wielu. Podobnie jest z gastronomią w dużych centrach handlowych. Nie oczekujmy, że ludzie zaczną przychodzić tam tylko do restauracji. Na pewno wolumen odwiedzających będzie mniejszy, a restauratorzy oczekujący zysku w tych dniach będą musieli przemodelować swoje działanie, np. poprzez zaistnienie w internecie i sprzedawanie posiłków przez internet - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,33

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551950

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.