Grupa Sfinks zmniejszyła stratę w I kw. Sprzedaż obniżyła się

Autor: dlahandlu.pl 29 maja 2018 10:07

Grupa Sfinks zmniejszyła stratę w I kw. Sprzedaż obniżyła się fot. materiały prasowe Sfinks Polska

Grupa Sfinks zanotowała w pierwszym kwartale tego roku 41,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, wobec 43,8 mln zł rok wcześniej. Grupa zmniejszyła stratę na poziomie operacyjnym i netto – w pierwszym kwartale 2018 r. strata operacyjna wyniosła 465 tys. zł, a strata netto 1,5 mln zł. W pierwszym kwartale 2017 r. było to odpowiednio 670 tys. zł i 1,7 mln zł.

Natomiast w wynikach jednostkowych spółka Sfinks Polska w I kw. 2018 r. wypracowała jednostkowe przychody w wysokości 40,34 mln zł wobec 42,88 mln zł rok wcześniej. Zwiększyła przy tym rentowność brutto na sprzedaży z 10,8% w I kw. 2017 r. do 12,1% w I kw. 2018 r. Jednocześnie w porównywalnym okresie Sfinks odnotował poprawę wyniku netto o 307 tys. zł do (-)1,37 mln zł. EBITDA spółki w I kw. 2018 r. osiągnęła wartość 1,8 mln zł wobec blisko 2 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Spółka przypomina w raporcie kwartalnym, że przychody z działalności gastronomicznej, które są głównym źródłem przychodów grupy, cechują się sezonowością w obrębie roku kalendarzowego. Sezonowość jest spowodowana przede wszystkim warunkami pogodowymi i związaną z nimi zmienną liczbą stolików w restauracjach oraz mniejszą liczbą dni sprzedaży w miesiącach zimowych. Najwyższe przychody osiągane są w III kwartale kalendarzowym, najniższe - w I kwartale. W IV kwartale (ze względu na okres przedświąteczny) szczególnie wysoką sprzedaż, w rocznym cyklu działalności, osiągają restauracje zlokalizowane w galeriach handlowych i w pobliżu ciągów handlowych.

Grupa kontynuuje wdrażanie oferty sprzedaży z dowozem w restauracjach, a na dzień publikacji raportu 47 restauracji oferuje usługę dowozu dań kuchni polskiej i międzynarodowej z menu sieci Sphinx, Chłopskie Jadło, WOOK na bazie istniejącej infrastruktury. Jednocześnie spółka dominująca finalizuje prace nad własnymi rozwiązaniami informatycznymi na potrzeby tego kanału dystrybucji.

Przypomnijmy, grupa wypracowała w 2017 r. przychody ze sprzedaży w wysokości 182,55 mln zł, wobec 192,38 mln zł osiągniętych rok wcześniej. Jednocześnie EBITDA za 2017 r. wyniosła 16,07 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku, z 15,95 mln zł. Na poziomie jednostkowym wynik netto za 2017 r. osiągnął wartość minus 8,77 mln zł, podczas gdy w 2016 roku wynik jednostkowy Sfinksa wynosił 10,88 mln zł. Znaczący wpływ na poziom ubiegłorocznego wyniku miało zdarzenie jednorazowe w postaci odpisu aktualizacyjnego na kwotę 8,84 mln zł, dotyczące znaku towarowego Chłopskie Jadło.

Sfinks Polska to spółka zarządzająca m.in. sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło i Fabryka Pizzy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8110
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.