Helios w 4 lata chce otworzyć 45 restauracji

www.portalspozywczy.pl 6 marca 2018 18:02


Helios, spółka zależna Agory, podpisała umowę inwestycyjną z dwoma inwestorami indywidualnymi Piotrem Grajewskim oraz Piotrem Komórem w celu założenia spółki, zajmującej się prowadzeniem sieci około 45 lokali gastronomicznych - podała Agora w komunikacie. Łączna wartość inwestycji Helios w nową spółkę nie przekroczy 10 mln zł.

45 restauracji w segmencie fast casual ma powstać w 4 lata. Nowa spółka otworzy pierwszy lokal już w drugiej połowie 2018 r. - Do rozwoju sieci lokali chcemy wykorzystać świetne relacje, jakie ma Helios z centrami handlowymi. To przełoży się na siłę negocjacyjną zarówno w zakresie wysokości czynszów, jak i wyboru lokalizacji. Nasze restauracje to koncept niezależny od działalności kinowej – będą działały przede wszystkim w wydzielonych strefach gastronomicznych w galeriach, choć nie wykluczamy też lokalizacji przy głównych ulicach miast, przy popularnych deptakach czy w miejscach chętnie odwiedzanych przez turystów.

Restauracje zaoferują klientom dania w przystępnych cenach, z prostego menu, uwzględniające lokalną specyfikę i podane w przyjaznej, niezobowiązującej atmosferze. Zgodnie z założeniami projektu, gośćmi nowej sieci restauracji mają być głównie osoby w wieku 20-35 lat, dla których duże znaczenie przy w wyborze lokalu gastronomicznego mają cena, jakość produktu oraz lokalność.

Warunkiem zawarcia umowy inwestycyjnej było m. in. uzyskanie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jak podano w komunikacie, Helios obejmie 90 proc. udziałów w nowej spółce i zainwestuje w nią 5 mln zł. Dodano, że łączna wartość inwestycji Helios w spółkę nie przekroczy 10 mln zł. 

Każda z osób fizycznych obejmie po 5 proc. udziałów w kapitale z możliwością zwiększenia swojego zaangażowania maksymalnie do 15 proc. (łącznie do 30 proc.).

Piotr Grajewski wcześniej związany był przez wiele lat z markami restauracyjnymi w segmencie casual: Blue Cactus i Iguana Lounge w Warszawie, gdzie pełnił funkcję prezesa zarządu. Jest członkiem Rady Etyki Stowarzyszenia Branży Eventowej, z wykształcenia - finansista.

Piotr Komór swoje doświadczenie w prowadzeniu restauracji sieciowych zdobywał podczas współpracy z restauracją Hard Rock Cafe w Warszawie i Oslo. W swojej karierze współtworzył także popularne lokale i zarządzał m.in. restauracjami Blue Cactus, Iguana Lounge i KOM w Warszawie oraz minibrowarem Brovaria w Poznaniu. Aktywnie prowadził działalność szkoleniową i doradczą w segmencie HoReCa. Z wykształcenia jest technologiem żywienia.

Z dostępnych danych wynika, że około 49% Polaków powyżej 15. roku życia korzystało w 2017 r. z oferty gastronomicznej. Średnia liczba wizyt w punktach gastronomicznych to 3,7 w ciągu miesiąca, a średnia wartość rachunku w restauracji to 35 zł. Obecnie wydatki na jedzenie poza domem stanowią już około 3% budżetów Polaków, a w innych europejskich krajach ten udział wynosi nawet 10%,

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,59

  • Śr

    3,49

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 3903

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane