Lodziarz.pl chce rozwijać motyw czasów PRL w nowych kategoriach

Autor: dlahandlu.pl 27 września 2018 12:00

Wykorzystanie motywu czasów PRL w ofercie sprzedaży lodów spotkało się z dobrym przyjęciem, a sam produkt cieszył się dużym powodzeniem, także wśród osób młodych - ocenia firma Lodziarz.pl, twórca marki LodyPRL. Firma chce dalej rozwijać ten koncept i myśli o wprowadzeniu zapiekanek z pieczarkami i serem, typowych dla ulicznych budek w tamtych czasach, czy  o kawie podawanej w szklankach w blaszanych koszyczkach itp.

Ponad 50 członków Spółdzielni Lodziarni Partnerskich i apetyt na więcej – tak najkrócej można podsumować pierwszy sezon działalności marki LodyPRL, która tego lata zadebiutowała na polskim rynku. LodyPRL nawiązują do rodzimej przeszłości w dwojaki sposób: odtwarzając mleczny smak ówczesnych lodów i reaktywując koncepcję spółdzielczości.

- Zależało nam, by stworzyć alternatywę dla systemów franczyzowych, które zdominowały lodziarski rynek – mówi Artur Kaczyński, z firmy Lodziarz.pl, która jest twórcą nowej marki. –  Sprawdziły się, ale niektórzy handlowcy obawiają się ograniczeń, jakie niesie ze sobą podpisanie umowy franczyzowej i konieczności wejścia w system na określony czas. Do nich właśnie skierowana była nasza oferta. U nas nie ma żadnych długotrwałych umów, miesięcznych opłat, zobowiązującego wystroju itd. Lodziarz, przystępujący do Spółdzielni, zachowuje pełną decyzyjność i w każdej chwili może się wycofać ze współpracy, nie ponosząc żadnych kosztów. LodyPRL mogą być uzupełnieniem czy urozmaiceniem jego podstawowego menu - dodaje.

Producent proponował zainteresowanym trzy modele współpracy, nazwane zgodnie z przyjętą peerelowską nomenklaturą: ludowy, robotniczy i kapitalistyczny. W opcji ludowej lodziarz po prostu kupował i sprzedawał  produkt, wzbogacając i odświeżając swoje menu, ale bez możliwości używania nazwy LodyPRL. Pakiet robotniczy, zakładał, że w zamian za kupno 30 kilogramów lodowej mieszanki miesięcznie, przedsiębiorca może wykorzystać w swoim punkcie branding LodyPRL. Trzeci wariant – kapitalistyczny, skierowany był do tych handlowców, którzy w sezonie letnim (maj - wrzesień) zakupią 500 kg mieszanki do lodów. W zamian otrzymali rabat na komponenty oraz pełen branding.

- Z naszych obserwacji wynika, że inwestorzy, którzy w tym sezonie startowali w lodziarskim biznesie, otwierali swój pierwszy lokal, decydowali się od razu na opcję „na bogato” czyli kapitalistyczną  – relacjonuje Artur Kaczyński.  – Natomiast doświadczeni lodziarze podchodzili do nowinki nieufnie i najpierw korzystali z wersji ludowej. Brali nasz towar na próbę, ale większość z nich po sprzedaniu pierwszej partii, wybierała pakiet robotniczy, bardziej rozbudowany. Decydował o tym przede wszystkim smak naszych lodów.

Lodziarz.pl przyznaje, że korzystał w tym względzie z porad doświadczonych mistrzów cukiernictwa. Z ich pomocą firmie udało się odtworzyć smak lodów z lat 60. I 70. Produkowane są, tak jak wówczas, tylko w czterech smakach: mlecznym, czekoladowym, truskawkowym i cytrynowym.

Lodziarz.pl swój nowy produkt adresował raczej do ludzi starszych, przewidując, że podczas spaceru babcia zaprosi wnuczka na lody jej młodości. Firma nie spodziewała się, że wyrób będzie się cieszył takim powodzeniem także wśród młodych ludzi, którzy docenili design z „przymrużeniem oka”, żartobliwe hasła odwołująca się do peerelowskich, a także oryginalny smak.

- Dlatego postanowiliśmy dalej rozwijać nasz koncept – zapowiada Kaczyński. – Chcielibyśmy, aby funkcjonował przez cały rok, a nie tylko sezonowo. Będziemy szukać „cieplejszych” nawiązań do PRL. Myślimy o wprowadzeniu zapiekanek z pieczarkami i serem, typowych dla ulicznych budek w tamtych czasach, o kawie podawanej w szklankach w blaszanych koszyczkach itp. Odwołujemy się oczywiście do sentymentu, ale też odczarowujemy tamte lata. Oceniamy je zdecydowanie negatywnie, ale nie wszystko było wtedy takie złe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9199

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.