McDonald’s szuka pracowników wśród młodych matek i osób 50+

Autor: dlahandlu.pl 8 listopada 2017 11:56

McDonald’s szuka pracowników wśród młodych matek i osób 50+ fot. materiały prasowe McDonald's

Trwa kampania wizerunkowa McDonald’s jako pracodawcy. To kolejna odsłona działań firmy na rynku pracy; projekt poprzedzono rozbudowanymi badaniami i przygotowaniem kompleksowej strategii budowania marki pracodawcy na polskim rynku pracy.

Działania są prowadzone pod hasłem „Witamy w McDonald’s”, które łączy działania na rynku pracy z komunikacją marketingową. Kampania jest skierowana do różnorodnych kandydatów, w tym grup, które do tej pory na rynku pracy nie były w centrum zainteresowania pracodawców z branży gastronomicznej. Poza młodymi, działania mają trafić m.in. do osób z niepełnosprawnościami, pracowników 50+ czy młodych matek. McDonald’s już wcześniej zatrudniał osoby z tych grup, po raz pierwszy jednak przygotował dla nich specjalne odsłony swojej kampanii.

– Dzięki kampanii chcemy pokazać, że praca w McDonald’s może być atrakcyjna dla różnych grup kandydatów: od młodocianych, zdobywających swoje pierwsze doświadczenia w czasie ferii czy wakacji, po osoby tuż przed emeryturą. Bohaterami naszych działań są sami pracownicy: w różnym wieku, z różnym wykształceniem, w różnych sytuacjach życiowych. Wybraliśmy ich w wyniku wewnętrznego castingu i mieliśmy z tym spory problem – tak wiele ciekawych historii zostało zgłoszonych przez naszych ludzi. To potwierdziło, że panujące na rynku stereotypy dotyczące pracy w gastronomii, w przypadku pracowników McDonald’s mają niewiele wspólnego z rzeczywistością – mówi Renata Prys, dyrektor HR McDonald’s Polska w McDonald’s.

Kampanię poprzedził kilkumiesięczny projekt badawczy, w ramach którego McDonald’s analizował opinie pracowników i potencjalnych kandydatów. Na tej podstawie powstała też kompleksowa strategia employer branding dla polskiego rynku. Aktualne działania skupione są na prezentacji pracowników w dwóch odsłonach: zawodowej, związanej z pracą w restauracji, i prywatnej. Obejmują m.in. kampanię telewizyjną, marketing treści w rozgłośniach radiowych i prasie poradnikowej, a także targetowane działania online. Wszystkie materiały odsyłają do nowej strony internetowej, która jako jedna z pierwszych stron karierowych w Polsce została przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (spełnia standardy WCAG 2.0, jest również zintegrowana z modułem migam.org, który pozwala osobom niesłyszącym łączyć się z tłumaczem języka migowego).

W realizację kampanii zaangażowane są agencje MJCC, DDB&tribal i Isobar Poland Group. Za planowanie mediów odpowiada dom mediowy OMD, a kontakt z mediami 24/7Communication.

McDonald's Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie działają w Polsce 393 restauracje McDonald’s, które zatrudniają ponad 20 000 osób. 300 z nich to obiekty prowadzone przez 62 licencjobiorców, niezależnych przedsiębiorców działających na podstawie umowy franczyzy z McDonald’s.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • xxx 2017-11-11 22:32:37

    nie mają ludzi do pracy ,bo nikt nie chce pracować za grosze,to szukają starszych ,albo niepełosprawnych ,żeby Ich wykorzystywać

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10963

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane