Mex Polska powrócił do rentowności z 2016 r.

Autor: PAP 15 listopada 2017 09:06

Mex Polska opublikował raport okresowy za III kw 2017 r. zysk netto grupy w kwocie 1 293 tys. przekroczył osiągnięty rok wcześniej w wysokości 1 239 tys. zł., natomiast zysk netto podmiotu dominującego jest równy 1 288 tys. zł. i jest wyższy o 7,2%.

Jak podano, grupa osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 17 480 tys. zł., tj. wyższe o 7,6% w porównaniu z osiągniętymi w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W okresie  trzeciego  kwartału roku 2017 Mex Polska powrócił do rentowności, jaką miał w roku 2016, t.j marża na działalności operacyjnej na poziomie 9%, marża zysku netto  7,4%, po odnotowanym jej spadku w pierwszym półroczu 2017 r. na skutek przyrostu kosztów pracowniczych.

Zaznaczono, że wyższa rentowność to efekt podjętych na przełomie  II i III kwartału br. działań, polegających na wprowadzeniu podwyżek cen oferowanych usług oraz działań oszczędnościowych związanych z optymalizacją kosztów surowców i receptur wchodzących w skład oferowanych w bistro i restauracjach potraw oraz napojów.

EBITDA w trzecim kwartale roku 2017 w kwocie 1 993 tys. zł. jest wyższa o 3,6% w stosunku do trzeciego kwartału 2016 roku w kwocie 1 923 tys. zł. Przychody ze sprzedaży grupy po trzech kwartałach  2017 roku wyniosły 48 338 tys. zł. i były  wyższe o 10,6% niż w analogicznym okresie roku 2016. Zysk na działalności operacyjnej jest na poziomie 3 209 tys. zł. w porównaniu do 3 742 tys. zł. w analogicznym okresie roku 2016. Zysk netto podmiotu dominującego na koniec trzeciego kwartału roku 2017 jest na poziomie 2 520 tys. zł., natomiast na koniec trzeciego kwartału 2016 roku  wyniósł 2 854 tys. zł.

Jak podano, dobre wyniki ekonomiczne osiągnięte przez grupę w trzecim kwartale obecnego roku są odzwierciedleniem stałych, intensywnych działań dotyczących wzrostu przychodów i efektywności działania w istniejących lokalach dwóch flagowych konceptów Grupy, tj. „Pijalni Wódki i Piwa” i restauracji  „The Mexican” oraz koncentracji na rozwoju sieci lokali przy zastosowaniu opracowanego przez Spółkę autorskiego modelu franczyzowego marki „Pijalni Wódki i Piwa” w segmencie bistro.

Przypomniano również, że zarząd „Mex Polska” 16 października 2017 roku podpisał list intencyjny z Krzysztofem Kołaszewskim - wspólnikiem spółki Bobby Burger, działającym w imieniu własnym oraz z upoważnienia drugiego wspólnika – Bogumiła Jankiewicza. BB prowadzi działalność gastronomiczną specjalizującą się w podawaniu hamburgerów. Wymiana dokumentów nastąpiła drogą elektroniczną.   Strony wyraziły wolę współpracy polegającej na zawarciu umów sprzedaży udziałów, na mocy których Emitent lub spółka zależna nabędzie co najmniej 51% udziałów w kapitale zakładowym BB.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,62

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane