Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Piwa rzemieślnicze wchodzą w gastronomię

Autor: dlahandlu.pl 28 grudnia 2017 09:05

Piwa rzemieślnicze wchodzą w gastronomię Fot. Shutterstock

Piwa rzemieślnicze podbiły już polskie sklepy oraz puby i teraz podbijają branżę gastronomiczną.

Według Głównego Urzędu Statystycznego w 2014 roku w naszym kraju działało 17,4 tys. takich lokali. Dziś jest ich już ponad 20 tys., a branża oczekuje dalszych systematycznych wzrostów. PMR Research szacuje, że w 2016 roku wartość polskiego sektora HoReCa (hotele, restauracje, katering) urosła aż o 7 proc. do kwoty 26,7 mld zł, co było największym wzrostem rdr. od dekady. Według PMR Research w tym roku branża znów urośnie o 5 proc., a wartość rynku osiągnie pułap 28 mld zł.

Nie dziwi zatem, że restauracje i browary rzemieślnicze, korzystając ze znakomitej koniunktury, coraz częściej nawiązują ścisłą współpracę. - Ogromna konkurencja na rynku sprawia, że restauratorzy próbują się wyróżnić. Chcą dostarczyć klientom unikalny, wysokiej jakości produkt, którego nie dostaną w pierwszym napotkanym lokalu. Dlatego coraz częściej sięgają po najwyższej klasy piwo rzemieślnicze. Dla browarów to także szansa na dotarcie do nowej grupy klientów, a co za tym idzie zwiększenie swojej sprzedaży i przychodów - mówi Jakub Gutowski, właściciel lokalu Qba Pub z Otwocka.

W ubiegłym roku na rynku pojawiło się ok. 1500 piwnych nowości, a w tym roku piwnych premier było jeszcze więcej. - Ogromna podaż wynika przede wszystkim z wysokiego popytu. Klienci chcą mieć wybór, próbować nowych smaków i coraz rzadziej sięgają kilka razy po to samo piwo. Aby wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom w Browarze Amber już od dwóch lat warzymy limitowane, autorskie style piwne z serii "Po godzinach", które każdorazowo rozlewamy w ilości 200 hektolitrów. Z naszych obserwacji wynika, że to właśnie te piwa najszybciej znikają ze sklepów i restauracji - mówi Marek Skrętny, dyrektor marketingu Browaru Amber.

Ogromny potencjał małych, limitowanych edycji zauważa także Robert Dragan, właściciel warszawskiego pubu Ale Dobre Piwo. W jego opinii limitowane warki to także wskazówka, jaki kierunek we współpracy z restauratorami i właścicielami pubów powinni obrać producenci piwa. – Dla konsumentów coraz większe znacznie ma świeżość i najwyższa jakość produktu, a taką można zapewnić wyłącznie poprzez dostarczanie piwa w małych, np. 10-15 litrowych partiach. Duże 50-litrowe beczki to zawsze ryzyko, że piwo będzie zbyt długo otwarte, a w konsekwencji, straci swój niepowtarzalny aromat. Dlatego w mojej opinii przyszłość należeć będzie właśnie do niewielkich, limitowanych serii, które znajdą uznanie nie tylko wśród klientów, ale także wśród właścicieli pubów i restauracji – tłumaczy Dragan.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,14

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.