Ponad 90 proc. Polaków widzi, że opakowania są problemem dla środowiska

Autor: dlahandlu.pl 16 stycznia 2018 14:32

Według badania przeprowadzonego w styczniu 2018 r. przez PBS, 91 proc. Polaków dostrzega, że zużyte opakowania są ważnym problemem dla środowiska naturalnego, a 93 proc. jest zdania, że firmy sprzedające opakowane produkty powinny podejmować działania na rzecz zmniejszenia wpływu zużytych opakowań na środowisko naturalne – informuje McDonald’s. Sieć chce do 2025 r. wprowadzić recykling we wszystkich restauracjach marki oraz przejść w 100 proc. na opakowania pochodzące ze źródeł odnawialnych, produkcji certyfikowanej lub recyklingu.

McDonald’s zamierza dołożyć starań, aby do 2025 roku 100 proc. wszystkich opakowań przeznaczonych dla klientów pochodziło ze źródeł odnawialnych, recyklingu lub certyfikowanej produkcji, przy czym preferowane będą surowce opatrzone certyfikatem Forest Stewardship Council (FSC). Koncernowi zależy również na wprowadzeniu recyklingu we wszystkich restauracjach marki na świecie, niezależnie od różnic w zakresie infrastruktury związanej z procesem recyklingu, przepisów prawa oraz nawyków konsumenckich, które występują między krajami, a czasami nawet miastami.

– Według badania, przeprowadzonego w styczniu 2018 r. przez PBS, większość Polaków (91 proc.) dostrzega, że zużyte opakowania są ważnym problemem dla środowiska naturalnego. Ponadto 93 proc. respondentów jest zdania, że firmy sprzedające opakowane produkty powinny podejmować działania na rzecz zmniejszenia wpływu zużytych opakowań na środowisko naturalne. McDonald’s odpowiada na to oczekiwanie poprzez dotychczasowe działania oraz ambitne zobowiązania na przyszłość – mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

– Z wyników badania dowiedzieliśmy się również, że 89 proc. Polaków chętnie korzystałoby z możliwości segregacji w miejscach publicznych, np. restauracjach szybkiej obsługi. W restauracjach McDonald’s w Polsce rzeczywiście możemy zaobserwować, że nasi goście chętnie i prawidłowo korzystają ze specjalnych koszy do segregowania odpadów - dodaje.

Przedstawione dziś plany koncernu to kolejny krok McDonald’s – już wcześniej firma postawiła sobie cel zakładający, że do 2020 r. 100 proc. opakowań wykonanych z masy papierowej będzie pochodziło z recyklingu bądź certyfikowanych źródeł, które nie przyczyniają się do wylesiania.

– Jesteśmy największą siecią restauracyjną na świecie. Możemy wykorzystać skalę naszej działalności w słusznej sprawie i wprowadzić zmiany, jakich oczekują nasi goście. Nasze działania będą miały wpływ w każdym miejscu na świecie – mówi Francesca DeBiase, dyrektor ds. łańcucha dostaw i zrównoważonego rozwoju w McDonald’s.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,19

  • Śr

    2,85

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7928

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.