Potencjał rozwoju rynku horeca jest wciąż duży

Autor: dlahandlu.pl 20 września 2018 14:07

Rosnące wynagrodzenia Polaków oraz coraz bogatsza oferta lokali gastronomicznych i obiektów noclegowych sprawia, że przyzwyczajenia polskich konsumentów ulegają zmianie. Już nie potrzeba specjalnej okazji, żeby pójść do restauracji, coraz chętniej nocujemy także poza miejscem zamieszkania. Tegoroczne wakacje sprzyjały wyjazdom do polskich kurortów, dlatego branża horeca może nadal z optymizmem patrzeć w przyszłość.

Potwierdzają to wyniki najnowszego Barometru EFL - spośród wszystkich branż, horeca nadal wykazuje największy stopień optymizmu co do przyszłości swoich przedsiębiorstw. I choć wartość rynku horeca co roku rośnie o ok. 4-5 proc., to potencjał rozwoju jest dużo większy – szacują przedstawiciele firmy ANG Biznes.

Dla hoteli i restauracji lato jest okresem największych zysków. Koniec wakacji jest zatem odpowiednim czasem, żeby podsumować te kilka miesięcy i przemyśleć dalszą działalność – czy aktualna baza noclegowa jest wystarczająca? Czy może czas na otworzenie kolejnego punktu gastronomicznego? Przedsiębiorcy nadal jako źródło finansowania inwestycji najchętniej wybierają własne środki, jednak nie wszyscy mogą sobie na to pozwolić – wyjściem z takiej sytuacji jest kredyt. W przeciwieństwie do takich branż, jak budowlanka czy transport, przedsiębiorcy planującemu działalność na rynku gastronomicznym czy hotelowym o kredyt jest dużo łatwiej. Okazuje się, że mogą z niego skorzystać także początkujący przedsiębiorcy, którzy np. po latach pracy w gastronomii, chcieliby założyć własną działalność.

- Jednym z argumentów, jaki może odegrać dużą rolę w staraniach o kredyt, jest doświadczenie przedsiębiorcy. Może to być znajomość branży, w której będzie działać firma, najlepiej podparta przedstawieniem historii zawodowej ubiegającego się o kredyt lub osób, które będą pomagały w zarządzaniu biznesem. Załóżmy, że firma chce wybudować pensjonat, ma swoją działkę, ale potrzebuje środków na budowę i rozruch. Aby bank chciał taki pensjonat finansować, klient musi udokumentować swoje doświadczenie w tej branży (bądź osób zarządzających) oraz uwiarygodnić, w jaki sposób sprawi, że w tym pensjonacie będą klienci – tłumaczy Paweł Mazur z ANG Biznes.

Inwestycje, to jednak nie tylko lokale, ale też np. flota samochodowa. Z danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów wynika, że wśród polskich przedsiębiorców na coraz większym znaczeniu zyskuje wynajem długoterminowy samochodów. Wysokie do tej pory tempo wzrostu rynku wynajmu długoterminowego, w II kwartale 2018 r. jeszcze się zwiększyło i osiągnęło nie notowaną od wielu lat wartość 15,5 proc. r/r. W całym I półroczu 2018 r. branża wynajmu długoterminowego rozwijała się 2,5-krotnie szybciej od pozostałych dostępnych form finansowania aut firmowych. Jeżeli zatem firma z branży horeca chciałaby rozszerzyć swoją flotę, to warto wziąć pod uwagę właśnie ten sposób finansowania.

- Wynajmem długoterminowym szczególnie zaineresowane są firmy, w których samochody są bardzo eksploatowane – dodaje Paweł Mazur. – W branży restauracyjnej czy cateringu, firma musi mieć stały dostęp do sprawnych samochodów, nie dziwi zatem fakt, że przedsiębiorcy z tej branży interesują się takim sposobem na budowanie swojej floty - w razie problemów z autem, to na firmie udostępniającej samochody ciąży obowiązek jego naprawy i zorganizowanie pojazdu zastępczego – dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.