Raport: 25 gastronomicznych sieci franczyzowych weszło na rynek w ubiegłym roku

Autor: dlahandlu.pl 6 grudnia 2018 15:02

Według najnowszego raportu firmy doradczej PROFIT system i portalu Franchising.pl, gastronomia jest ciągle najmocniej rozwijającą się branżą we franczyzie. W ubiegłym roku w segmencie przybyło 25 nowych sieci.

11 licencjodawców zakończyło działalność, ale mimo to wzrost sieci gastronomicznych działających na zasadzie franczyzy wyniósł 6,7 proc. To największy przyrost ze wszystkich branż, ale z drugiej strony najmniejszy na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat.

Obecnie w Polsce istnieje 223 sieci gastronomicznych, rozwijanych na licencji. Rynek gastronomiczny staje się coraz bardziej konkurencyjny, a klienci wybredni. Trudne warunki sprawiają kłopoty nawet największym graczom. Przykładem jest choćby sieć Dunkin Donuts i jej druga nieudana próba rozwoju w Polsce. Franczyza nie sprawdziła się w przypadku Burger Kinga, który w ciągu dwóch lat nie zdołał uruchomić ani jednej placówki licencyjnej, w związku z czym sieć skupiła się na rozwoju własnych lokali. Pod znakiem zapytania staje też los marki Telepizza, która trafiła w ręce spółki AmRest.

Jak podaje raport, na początku 2018 r w Polsce ogólnie istniało 1 212 sieci franczyzowych i 75 865 placówek licencyjnych. Według prognoz, na koniec roku będzie 1 250 franczyzodawców i 78 000 jednostek licencyjnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6022

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.