Sprzedaż LfL sieci Starbucks powyżej oczekiwań

Autor: dlahandlu.pl, za Reuters 2 listopada 2018 11:51

Sprzedaż za czwarty kwartał 2018 r. w restauracjach sieci Starbucks wzrosła bardziej niż oczekiwano. Spółka skorzystała na wyższych cenach w Stanach Zjednoczonych i odbiciu w Chinach – informuje agencja Reuters.

Największa na świecie sieć kawiarni walczy z intensywną konkurencją w Stanach Zjednoczonych, największym rynku kawiarnianym, zarówno w segmencie luksusowych lokali jak i sieci fast-food. Firma zamyka nierentowne sklepy, podjęła także decyzję o przekazaniu licencji detalicznej gałęzi biznesu do Nestlé, za około 7 miliardów dolarów. Ma to usprawnić działalność sieci Starbucks.

Sieć skoncentrowała się na zimnych napojach, takich jak zimna kawa i napoje owocowe z kofeiną, by w ten sposób przyciągnąć klientów w czasie ich wolnych godzin popołudniowych. Strategia okazała się trafiona – pomogła jej odnotować najlepszy wzrost w branży napojów na cały rok.

Sprzedaż w porównywalnych lokalach w USA wzrosła w czwartym kwartale o 4%, znacznie powyżej oczekiwań analityków, a średnia kwota wydana przez klientów wzrosła o 5%. W tym czasie sprzedaż porównywalna w Chinach wzrosła o 2%, odwracając tendencję spadkową z trzeciego kwartału i zwiększając globalną sprzedaż porównywalną do 3%.

Branża kawiarniana w Chinach, najszybciej rosnący rynek sieci Starbucks w ostatnich latach, w ostatnim kwartale znacznie spowolniła w wyniku ostrej konkurencji i surowszych przepisów dotyczących usług dostawczych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,99

  • Śr

    6,72

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8070

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.