Sprzedaż lodów marki Koral wzrosła w tym sezonie o 30 proc.

Autor: dlahandlu.pl 8 października 2018 10:23

Sprzedaż lodów marki Koral wzrosła w tym sezonie o 30 proc. Fot. Shutterstock

Sezon na lody rozpoczyna się wtedy, kiedy za oknem przygrzewa słońce, dlatego w tym roku trwał on od gorącej majówki, aż po ciepłą końcówkę września. Tegoroczna dobra passa pogodowa sprawiła, że rynek lodów w Polsce bił rekordy sprzedaży, a Polacy zdecydowanie więcej lodów jedli „na mieście” niż w domu. Według danych firmy PPL Koral sprzedaż lodów w majówkę wzrosła aż o 100 proc., a cały sezon notuje wzrost o ponad 30 proc. w stosunku do roku poprzedniego – to bardzo wysoki wynik biorąc pod uwagę, że ubiegły sezon również raczył nas dobrą pogodą i notował wzrosty.

Mimo, że w marcu w Polsce leżał jeszcze śnieg, to już w kwietniu termometry pokazały nawet 27 stopni w cieniu, dzięki czemu nasz kraj znalazł się wśród najcieplejszych miejsc w Europie. Polacy rezygnowali z wyjazdów za granicę i większość z nich spędzała wakacje nad polskim morzem, które temperaturą dorównywało południowym kurortom. Pogoda, a szczególnie długo utrzymująca się bezdeszczowa i ciepła aura, ma ogromny wpływ na rynek lodów. Dlatego wyniki sprzedaży tegorocznego sezonu są jeszcze wyższe niż rok temu, a jak pamiętamy 2017 też był tym cieplejszym i rekordowym.

Firma PPL Koral – największy producent lodów w Polsce poinformował, że tegoroczny sezon okazał się być rekordowy ze względu na długo utrzymującą się dobrą pogodę. Dowodem były pierwsze dane sprzedażowe firmy – wzrost wyników sprzedaży w majówkę o 100 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Potem liczby rosły dalej – od maja do sierpnia sprzedaż marki Bracia Koral wzrosła o ponad 50 proc., natomiast Koral zanotowało wzrost o ponad 30 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Oprócz majówki równie gorący był sierpień, w którym wartościowo sprzedaż była wyższa o przeszło 50 proc.w porównaniu z 2017, a w maju i czerwcu sprzedano najwięcej litrów lodów w całym sezonie.

- Sezon 2018 był jednym z cieplejszych i mimo, że rok temu również było ciepło to w tym roku sprzedaż pobiła kolejne rekordy. Dla nas to oczywiście ogromna szansa i bardzo dobre informacje, ale taki ciepły sezon jest dla firm branży lodowej również ogromnym wyzwaniem i tylko doświadczenie sprawia, że temu wyzwaniu z roku na rok udaje się sprostać. Kiedy temperatury rosną i słońce świeci działamy na najwyższych obrotach, żeby zapewnić dostępność naszych produktów w niemal każdym miejscu w Polsce. Wtedy kluczowa jest logistyka, szybkość decyzji, odpowiedni łańcuch dystrybucji – trzeba być przygotowanym na wszystko i działać naprawdę szybko – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral.

Polacy w tym sezonie skonsumowali ok. 59 000 000 litrów lodów PPL Koral. W gorącej temperaturze każdy, wyjazd i spacer sprzyja sprzedaży tzw. lodów impulsowych, czyli rożków i lodów na patykach. Dlatego wynik sprzedaży marki Koral pokazały ciekawą zależność. Sprzedaż lodów w litrach wzrosła o ok. 19 proc., natomiast wzrost wartości sprzedaży aż o przeszło 30 proc. - to dowód na to, że przy wysokich temperaturach Polacy sięgali przede wszystkim po lody impulsowe, czyli rożki, lody na patyku, w kubeczkach oraz sandwich’e. Zatem więcej lodów zjedliśmy na mieście niż w domu, bo pogoda skłaniała do przebywania na świeżym powietrzu.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.