Starbucks i McDonald's pracują nad wspólnym projektem

Autor: dlahandlu.pl 17 lipca 2018 19:57

McDonald's i Starbucks łączą siły w przełomowym partnerstwie na rzecz ochrony środowiska. Inicjatywa NextGen Cup Challenge ma na celu opracowanie nowego typu kubka, który w całości będzie nadawał się do recyklingu. Obie firmy odpowiadają łącznie za 4 proc. rocznej światowej produkcji plastikowych i papierowych kubków.

​​McDonald's dołącza do grupy inwestycyjnej Closed Loop Partners, która rusza z programem „NextGen Cup Challenge,” mającym na celu stworzenia kubka w pełni nadającego się do przetwarzania i/lub kompostowania. Ta współpraca  jest konsekwencją globalnej strategii firmy McDonald’s „Scale for Good”, w ramach której McDonald’s podjął szereg zobowiązań na rzecz środowiska. 

 McDonald's angażuje się w partnerstwo przeznaczając na ten cel 5 milionów dolarów. Specjalny, rozpoczynający się we wrześniu program „NextGen Cup Challenge” będzie otwarty dla innowatorów i dostawców, którzy będą mogli zaproponować rozwiązania w zakresie recyklingu kubków jednorazowego użytku. Siedmiu zwycięzców dołączy do sześciomiesięcznego programu akceleracyjnego i będzie mogło liczyć na dodatkowe środki, nawet do 1 miliona dolarów, które wspomogą wypracowanie finalnego rozwiązania.

McDonald's wykorzystuje skalę swojej działalności, aby dokonać pozytywnych zmian, które mają wpływ na naszą planetę i społeczności, którym służymy – mówi Marion Gross, wiceprezes i dyrektor ds. łańcucha dostaw w McDonald's USA – Cieszymy się, że możemy dołączyć do Starbucks i grupy inwestycyjnej Closed Loop, aby pomóc rozwiązać to palące wyzwanie. Wierzymy, że współpraca jest kluczem do znalezienia trwałego rozwiązania globalnego. 

To nie jedyne działania na rzecz środowiska podejmowane przez McDonald’s. W ramach globalnej strategii Scale for Good firma zobowiązała się, że do 2025 roku wszystkie opakowania dla gości restauracji będą wykonane z materiału pochodzącego z recyklingu bądź certyfikowanej produkcji. Dodatkowo, 100% opakowań we wszystkich lokalach na świecie będzie poddawanych recyklingowi.  

Ważnym działaniem McDonald’s jest również dążenie do obniżenia do 2030 roku emisji gazów cieplarnianych z biur i restauracji o 36%, a w odniesieniu do całego łańcucha dostaw o 31%. W efekcie do atmosfery nie trafi 150 mln ton ekwiwalentu CO2, co stanowi równowartość rocznej emisji gazów cieplarnianych przez 32 mln samochodów osobowych.

-  McDonald’s Polska aktywnie działa na rzecz  ograniczenia ilości odpadów. Już ponad 90% restauracji zostało wyposażonych w kosze do segregacji odpadów. Konsekwentnie wdrażamy nowe rozwiązania, które przybliżają nas do realizacji zobowiązań strategii Scale for Good. – podkreśla Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska – Recyklingowe sztućce z polipropylenu wprowadzone do restauracji w ostatnich miesiącach, to jedynie początek.

Każdego roku na świecie dystrybuowanych jest około 600 miliardów kubków papierowych i plastikowych. Większość z nich nie nadaje się do recyklingu lub kompostowania. Program „NextGen Cup Challange” powstał w 2018 roku, aby zjednoczyć przedsiębiorców, przemysł i firmy recyklingowe, w celu stworzenia nowej generacji kubków nadających się do recyklingu i/lub kompostowania. Grupa inwestycyjna Closed Loop, do której należą Starbucks i McDonald's zapraszają branżę do przyłączenia się do tych wysiłków w celu wypracowania globalnego rozwiązania tego palącego problemu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    14,74

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7781

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.