Wyniki Sfinksa pogorszyły się. Spółka odczuwa skutki zakazu handlu i wzrostu kosztów pracy

Autor: dlahandlu.pl 22 listopada 2018 09:43

Wyniki Sfinksa pogorszyły się. Spółka odczuwa skutki  zakazu handlu i wzrostu kosztów pracy Na zdj. należący do Sfinksa lokal Lepione & Pieczone. Fot. materiały prasowe

Po trzech kwartałach 2018 roku grupa Sfinks osiągnęła 134,5 mln zł przychodów, wobec 140,1 mln zł osiągniętych rok wcześniej, natomiast zysk operacyjny spadł rok do roku do 532 tys. zł, z 3,7 mln zł. Po dziewięciu miesiącach 2018 roku grupa wykazała stratę na poziomie netto w wysokości 3,2 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 8 tys. zł zysku. Jak ocenia firma, odczuwa ona negatywne skutki zmian w otoczeniu prawno-gospodarczym, w tym m.in. wprowadzenia ograniczeń w zakresie handlu w niedziele i wzrostu kosztów pracy.

Jednocześnie grupa Sfinks Polska poprawia swoją efektywność i utrzymuje poziom marży brutto ze sprzedaży na tym samym poziomie co w analogicznym okresie przed rokiem. Marża brutto po trzech kwartałach 2018 r. wyniosła 13,3% i zwiększyła się o 0,3 pkt. proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Na poziomie jednostkowym rentowność brutto ze sprzedaży w pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku sięgnęła 14% vs 13,2% przed rokiem. Poprawa rentowności została wypracowana pomimo wprowadzeniu w tym roku zakazu handlu w niedzielę.

- Nowe przepisy istotnie wpłynęły na spadek ruchu w centrach handlowych, w których zlokalizowana jest część restauracji działających w ramach grupy. Grupa stale pracuje nad zwiększeniem skali biznesu i rozwoju zarządzanych przez nią sieci restauracji. Od początku roku cała sieć zwiększyła się o 3 restauracje do 178 lokalizacji (na dzień 21 listopada 2018 r.) – informuje Sfinks.

Spółka poinformowała ponadto, że zwiększa efektywność działania, co osiągnęła w dużej mierze dzięki wdrażaniu nowych technologii oraz systematycznemu zmniejszaniu kosztów centrali. Jednocześnie Sfinks Polska po dziewięciu miesiącach 2018 r. istotnie poprawiła płynność finansowa zwiększając przepływy pieniężne z działalności operacyjnej i podpisując korzystną umowę kredytową z Bankiem Ochrony Środowiska.

- Grupa ma zasoby finansowe do dalszej ekspansji sieci dzięki zawarciu w październiku br. nowej umowy kredytowej z Bankiem Ochrony Środowiska. W ramach porozumienia z bankiem wydłużono kredytowanie do 10 lat i zmieniono harmonogram spłat kredytu, dzięki czemu Sfinks Polska uzyska dodatkowe ok. 10 mln zł na realizację zaplanowanych inicjatyw – czytamy w komunikacie spółki.

Dużo uwagi spółka poświęciła wdrażaniu nowych technologii, które zwiększają efektywność biznesu i pozwalają wejść w dynamicznie rosnące segmenty rynku zamówień posiłków przez internet. Poprzez portal szmacznieiszybko.pl Grupa rozwija usługę delivery. Obecnie jest ona dostępna w ponad 50-ciu restauracjach w całej Polsce i obejmuje dania różnych marek z portfela Sfinksa. Restauracje
z własną obsługą kurierską dostarczają jedzenie zamówione on-line do 37 minut co stanowi realizację założeń Spółki dla tego typu usługi.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,12

  • Min

    2,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.