Za sukcesem McDonald's stoi cyfryzacja procesu kupowania

Autor: dlahandlu.pl 29 lipca 2019 09:33

Za sukcesem McDonald's stoi cyfryzacja procesu kupowania Fot. Shutterstock.com

McDonald’s okazał się najcenniejszą marką w kategorii fast foodów w tegorocznym rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ – swój sukces zawdzięcza cyfryzacji procesu kupowania.

Globalna sieć McDonald’s to najbardziej wartościowa marka fast food na świecie według rankingu najcenniejszych marek świata BrandZTM Top 100 za rok 2019, ogłoszonego przez WPP i Kantar na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Dzięki swojej zdolności do wykorzystywania takich trendów, jak rosnący popyt na zdrowszą żywność i opakowania przyjaźniejsze dla planety marka McDonald’s osiągnęła wzrost o +18%, awansując na miejsce nr 1 w rankingu, z wartością marki na poziomie 130,4 mld USD. Wiele restauracji McDonald’s obecnie oferuje klientom możliwość zamawiania przy ladzie, w kiosku lub za pośrednictwem aplikacji oraz wybór między odbiorem zamówienia przy okienku lub dostarczeniem go do stolika. Nieustanne koncentrowanie się na doskonaleniu obsługi klienta sprawiło, że McDonald’s nabył również start up z branży sztucznej inteligencji (AI).

Domino’s Pizza (marka fast food nr 5, wyceniona na 9,6 mld USD) i Chipotle (nr 9, wyceniona na 6,2 mld USD) również ucyfrowiły doświadczenia swoich klientów dzięki sztucznej inteligencji. Domino’s Pizza nagradza punktami lojalnościowymi tych klientów, którzy przesyłają zdjęcia ze smartfona, rozpoznawane przez aplikację jako zdjęcia pizzy. Planuje też umożliwić klientom zamawianie pizzy wprost z samochodów mających połączenie z Internetem. Chipotle umożliwia klientom zamawianie z wyprzedzeniem (online lub przez telefon komórkowy), a zamówione dania czekają na nich w ustalonym punkcie typu drive-thru („Chipolane”). Marka Chipotle próbowała również odzyskać wiarygodność na wymiarach świeżości i zdrowia w kampanii pt. „For Real”, w której podkreślano świeżość składników. Badania w ramach rankingu BrandZ pokazują, że zmiany te pomogły sieci meksykańskich dań z grilla kształtować wśród konsumentów wizerunek marki pożądanej, odważnej, buntowniczej, a tym samym odmiennej od konkurencji.

BrandZ Top 10 – Najcenniejsze marki fast foodów w 2019 r.

Pozycja w 2019 r. Marka Wartość marki w 2019 r. (mln USD) Zmiana miejsca w rankingu Zmiana wartości marki

1 McDonald’s 130 368 0 3%

2 Starbucks 45 884 0 3%

3 KFC 17 205 1 14%

4 Subway 17 124 -1 -9%

5 Domino’s Pizza 9 570 0 29%

6 Pizza Hut 7 580 0 3%

7 Burger King 7 063 1 8%

8 Tim Hortons 6 680 -1 -3%

9 Chipotle 6 201 1 40%

10 Taco Bell 6 182 -1 19%


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,99

  • Śr

    8,56

  • Min

    6,69

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6508
Ilość aktualnych ofert: 272761

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.