PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Eurocash o ekspozycji alkoholi w sklepie

Autor: materiały prasowe 24 maja 2017 12:12

Eurocash o ekspozycji alkoholi w sklepie fot. shutterstock

Spersonalizowane opakowania butelek trunków zwracają uwagę konsumentów. Dodatkową funkcją kartonowych, drewnianych czy metalowych opakowań jest zwiększenie rozpoznawalności i świadomości marki. Największa sprzedaż estetycznie zapakowanych alkoholi odnotowywana jest w okresie świątecznym, szczególnie jeśli chodzi o zestawy, w skład których wchodzą gratisy w postaci kieliszka, szklanki lub kufla z logotypem marki - czytamy w poradnikowym blogu, prowadzonym na stronie Eurocash.

Alkohole, które stanowią główny składnik popularnych drinków, dobrze sprzedają się w towarzystwie komponentów potrzebnych do przygotowania koktajlu, np. mojito, w skład którego wchodzą: biały rum, syrop cukrowy, limonki, mięta, woda gazowana i kruszony lód. Niezbędne składniki są zazwyczaj eksponowane są na wolnostojących regałach. Dobrym pomysłem jest zawieszenie na szyjce butelki tekturowej karteczki z dodatkowym opisem produktu, przepisem na drinka lub informacją o konkursie.

Ekspozycja alkoholu na paletach lub displayach wpływa na wzrost sprzedaży sezonowej, np. w okresie letnim piw typu radler, czyli połączenia jasnego piwa i cytrusowej lemoniady. Należy pamiętać o wyraźnym opisaniu ceny piwa. Brak tej informacji sprawi, że większość potencjalnych klientów przejdzie obojętnie obok miejsca ekspozycji towaru. W pobliżu piwa powinny znaleźć się słone przekąski, tj. chipsy, które idealnie pasują do tego trunku. Podobne zabiegi warto stosować w innych okresach roku np. eksponując wina musujące w okresie karnawału, czy likiery w okresie wielkanocnym.

Na standardowych regałach panuje zasada: droższy trunek powinien znajdować się na wyższej półce. Warto pomyśleć o urozmaiceniu ekspozycji za pomocą punktowego oświetlenia. Alkohol, który sprzedaje się najlepiej, powinien być umieszczony na półce, na wysokości wzroku. Dla ułatwienia odnalezienia poszukiwanego produktu, asortyment warto uszeregować markami, zaś ceny trunków powinny rosnąć w miarę zbliżania się do kasy sklepowej - czytamy w poradniku Eurocash.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • TITIK 2017-05-25 09:47:00

    To Ameryki raczej nie odkryli.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9589

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane