Poradnik: Jak odcieniem światła można wpływać na decyzje zakupowe?

Autor: dlahandlu.pl 21 marca 2017 11:14

Poradnik: Jak odcieniem światła można wpływać na decyzje zakupowe? fot. Trilux

Według przewidywań przedstawionych w opracowaniu „Human Centric Lighting: Going Beyond Energy Efficiency”, w okresie pomiędzy 2016 a 2020 rokiem wartość rynku sklepowych systemów oświetleniowych wykorzystujących koncepcję Human Centric Light będzie rosła w tempie 42 – 52%. Na czym polega wykorzystanie tej idei w obiektach handlowych?

Zastosowanie światła o zwiększonej zawartości niebieskiej wiązki stymuluje i poprawia koncentrację. Z tych właściwości można skorzystać, by zmodyfikować zachowania konsumentów oraz pracowników. – Z analiz zależności pomiędzy odcieniem światła a aktywnością klientów wynika, że przy użyciu pobudzającej wiązki wydłuża się czas poświęcany na oglądanie poszczególnych towarów, dzięki czemu zwiększana jest szansa ich zakupu – mówi Filip Gabryelczyk, menedżer sprzedaży segmentu retail TRILUX Polska. Analogicznie, stosując stymulujące światło na stanowiskach roboczych można spodziewać się zmniejszenia liczby błędów popełnianych przez zatrudnione osoby dzięki poprawie ich zdolności koncentracji. Z drugiej strony, w pomieszczeniach socjalnych i na food courtach, sprawdzi się światło ciepłej barwy. Sprzyja ono relaksowi, odprężeniu i przyspieszeniu regeneracji, pomoże więc użytkownikom odzyskiwać siły do wznowienia aktywności.

Odkrycia z zakresu Human Centric Light wykorzystuje się również w kontekście prezentacji towarów - czy szerzej - wizualnego oddziaływania na konsumentów. Pomimo faktu, że w centrach handlowych zazwyczaj nie ma typowych okien, dzięki użyciu odpowiednich opraw odzież może być prezentowana w warunkach odzwierciedlających naturalne światło – czy to charakterystyczne dla momentu, gdy słońce jest w zenicie, czy też przypominające wieczorny półmrok. – Manipulując barwą i natężeniem światła, można także kierować uwagę konsumentów w miejsca i na towary, na których ekspozycji szczególnie nam zależy – mówi Filip Gabryelczyk. – Prócz oczywistego skontrastowania z tłem, popularne dziś stają się zmiany parametrów w odpowiedzi na aktywność klientów. Przykładem jest rozświetlenie witryny lub zmiana jej kolorystyki w reakcji na zadziałanie np. czujników obecności – dodaje Gabryelczyk. 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 2900

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane