Poradnik: Jak stworzyć wnętrze, które sprzedaje?

Autor: Forbis Group 7 kwietnia 2017 14:39

Poradnik: Jak stworzyć wnętrze, które sprzedaje? fot. Forbis Group

Konkurencyjność cenowa i wygoda zakupów online oraz stale rosnące świadomość i wymagania konsumentów sprawiają, że w dzisiejszych czasach przyciągnięcie klienta do sklepu stacjonarnego to duże wyzwanie. Wiedzą o tym doskonale projektanci przestrzeni komercyjnych. Jak stworzyć „wnętrze, które sprzedaje”? Eksperci firmy projektowo-wykonawczej Forbis Group opowiadają o trendach w aranżacji sklepów.

Najważniejszy trend? Brak trendu!

Na wstępie warto zaznaczyć, że najważniejsza jest tożsamość marki, a projekt sklepu powinien dążyć do wyróżnienia i podkreślenia jej odrębności. Każdy projekt jest inny, wymaga indywidualnego podejścia i dostosowania do grupy docelowej. To znacznie bardziej istotne niż jakakolwiek moda czy nurt aranżacyjny. Każda marka ma swoją tożsamość, która przejawia się nie tylko w produkcie, komunikacji, ale w dużej mierze we wnętrzu salonu. Sztuką jest odszukać i trafnie zdefiniować jej wyróżniki. Dopiero łącząc spersonalizowane potrzeby marki z obowiązującymi trendami, projektanci są w stanie stworzyć wnętrze, które będzie chętnie odwiedzane przez konsumentów, co może przełożyć się na sukces sprzedażowy – mówi Anna Sulima Gillow – główny projektant Forbis Group. – Kluczem jest tu stworzenie spójnej strategii Customer Experience. Wnętrze sklepu powinno korespondować z wizerunkiem marki i kreować taki świat, jakiego jego klient chciałby być częścią, odpowiadać na aspiracje swojej grupy docelowej.

W nowoczesnym świecie technologii

Wszechobecny trend wdrażania nowych technologii nie omija także branży retail. Przestrzenie z odpowiednim zapleczem technologicznym, stają się zdecydowanie atrakcyjniejsze dla młodego pokolenia konsumentów. W sklepach coraz częściej stosuje się interaktywne rozwiązania, których celem jest przyciągniecie uwagi oraz uatrakcyjnienie zakupów. Wirtualne lustra, pozwalające nam na zasięgnięcie porady stylistycznej, multimedialne kioski, umożliwiające dokonania zakupów online, czy inne rozwiązania z zakresu dziedziny omnichanell  wznoszą zakupy w sklepie stacjonarnym na całkiem nowy poziom. Umiejętne dostosowanie narzędzi z e-sklepu do charakteru działalności, w połączeniu z bardziej tradycyjnymi zabiegami Visual Merchandisingu pozwala stworzyć nowoczesną hybrydę w postaci sklepu przyszłości, który budować będzie spójne, pozytywne doświadczenie naszej marki – mówi Anna Sulima – Gillow.

Nadążyć za klientem

Współczesny styl i tempo życia kształtują również nasze nawyki konsumenckie. Żyjemy szybko – tak też podejmujemy decyzje zakupowe. Wnętrza sklepów muszą nadążać za klientem – mówi ekspert Forbis Group - Kluczowe kwestie to mobilność i elastyczność rozwiązań ekspozycyjnych. Klient musi być w stanie z miejsca ocenić czy w obrębie danego wnętrza znajdzie to, czego aktualnie szuka i potrzebuje. Wnętrze sklepu jest narzędziem sprzedaży, klient nie może się czuć w nim zagubiony. Estetyka musi iść w parze z dbałością o względy praktyczne. Niezwykle istotna jest czytelna nawigacja i odpowiednie strefowanie przestrzeni, umożliwiające sprawne, wygodne zakupy.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 2900

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane