40 proc. właścicieli sklepów osiedlowych spodziewa się pogorszenia koniunktury

Autor: dlahandlu.pl 3 czerwca 2011 12:50

Z badania przeprowadzonego przez Agencję Sesta w ramach drugiej edycji akcji "Tu mieszkam, tu kupuję'; prowadzonej przez Makro Cash&Carry wynika, że niemal 40 proc. właścicieli osiedlowych sklepów przewiduje, iż w 2011 r. kondycja ich biznesu ulegnie pogorszeniu. Zaledwie 13 proc. uważa, że będzie to dla nich rok lepszy od poprzedniego. W 2010 roku pogorszenie swojej sytuacji odczuło blisko 50 proc. badanych.

W badaniu aż 97 proc. właścicieli przyznało, że nie odczuwa żadnego odgórnego wsparcia. Tymczasem 60 proc. z nich uważa za zasadne podejmowanie działań mających na celu zapobieganie nadmiernej koncentracji sklepów osiedlowych. Również co trzeci klient takich placówek popiera ten pomysł.

Klienci uzasadniają konieczność wspierania małych sklepów szlachetnymi pobudkami. Co druga osoba określa drobny handel jako dodatkowe miejsca pracy. Prawie 40 proc. uważa, że sklepy osiedlowe są synonimem sklepów polskich, a niemal co trzeci klient docenia je za dobre traktowanie pracowników. 15 proc. klientów deklaruje, że zakupami wspiera rodzimych przedsiębiorców, ale aż 73 proc. lubi po prostu kupować blisko. Ponad połowa ankietowanych ceni lokalny handel za świeżość towaru, a 45 proc. czuje, że oszczędza na takich zakupach czas. Klienci jako ważne zalety wskazują też brak kolejek (35 proc.) lub branie do koszyka tylko naprawdę potrzebnych produktów (34 proc.). Miłą obsługę ceni 40 proc. kupujących, a podtrzymywanie kontaktu z sąsiadami - 15 proc.

Według badania klienci korzystają z lokalnego handlu głównie gdy potrzebują dokonać drobnych codziennych zakupów (61 proc.). Po konkretne rzeczy do takich sklepów chodzi 40 proc. ankietowanych. Niemal co czwarty klient korzysta natomiast z okolicznego spożywczaka w sytuacjach awaryjnych, gdy nagle czegoś zabraknie. Większość ankietowanych do pobliskiego sklepu chodzi po pieczywo. Chleb i bułki pod domem kupuje aż 86 proc. klientów. Niewiele mniej, bo 80 proc. ankietowanych, korzysta z lokalnego handlu, gdy nabywa nabiał, a niemal 2/3 kupuje tam warzywa i owoce. Osiedlowe sklepy przegrywają natomiast, jeśli chodzi o sprzedaż produktów, które można przechowywać długo i kupować na zapas.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane