45 proc. małych firm zajmuje się handlem

Autor: dlahandlu.pl 26 października 2010 14:07

Według tegorocznego raportu PARP, pierwszej ogólnopolskiej analizy firm rodzinnych, tego typu podmioty stanowią 36 proc. aktywnych przedsiębiorstw z sektora małych i średnich. Jeśli założyć, że osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą to także firma rodzinna - wskaźnik ten wzrośnie do 78.

W sumie zatrudniają 1,3 mln osób i wytwarzają co najmniej 10,4 proc. PKB, co daje ponad 120 mld zł. Jednak 99 proc. z nich to firmy mikro i małe. Działają w każdej branży, najczęściej można je spotkać w usługach. Aż 45 proc. z nich zajmuje się handlem, co prawdopodobnie wynika z niskiego kosztu wejścia na rynek.

Małe firmy rodzinne nie inwestują w ryzykowne instrumenty finansowe i są bardziej elastyczne w stosunku do potrzeb swoich klientów. W odpowiedzi na kryzys szybko zredukowały koszty do bezwzględnego minimum. Dzięki temu lepiej poradziły sobie z objawami recesji od innych firm ze swojego segmentu - mniej jest wśród nich bankructw, zadłużania się ponad miarę i zwolnień pracowniczych.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10764

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane