Ambra: Zarządzanie kategorią kluczowe w procesie sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 11 maja 2011 12:17

- Dzisiejszy konsument jest dobrze wyedukowany, a rosnąca konkurencja sprawia, że ma większe oczekiwania wobec produktów. Dlatego kluczowe w procesie sprzedaży jest zarządzanie kategorią - powiedział Jarosław Ostapowicz, kierownik ds. kluczowych klientów w firmie Ambra S.A., która dystrybuuje i produkuje wina oraz prowadzi sieć sklepów detalicznych.

- Zarządzanie kategoria wpływa na obniżenie kosztów prowadzenia działalności. Dzięki temu procesowi możemy zdefiniować obroty oraz określić ilość zapasów na półce wobec rotacji, co w konsekwencji zapobiega brakom najbardziej popularnych produktów - dodaje Jarosław Ostapowicz.

- Celem zarządzania kategorią jest wzrost rentowności i obrotów całej kategorii, wykorzystanie jej potencjału, wsparcie realziacji ceklów klienta, a także wsparcie kategorii u detalisty i dostarczanie mu wiedzy o konsumecie i trendach. Proces umożliwia budowanie kompetencji klienta (doradzamy mu przy wyborze), podniesienie efektywności asortymentu, czyli dostoswanie go do formatu sklepu, jak również podniesienie efektywności na półce i zwiększenie jej czytelność. Większość konsumentów poświęca poniżej 6 sekund na dokonanie zakupu danego produktu, dlatego dbamy o to, aby nasze główne produkty znajdowały się w centralnej części ekspozycji w sklepach - mówi kierownik ds. kluczowych klientów w firmie Ambra.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11012

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane