PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Aromamarketing wpływa na decyzje zakupowe

Autor: dlahandlu.pl 18 listopada 2010 11:38

Umiejętnie dobrane bodźce dźwiękowe i zapachowe wpływają na decyzje zakupowe klientów. Dzięki nim konsumenci łatwiej zapamiętują daną markę i częściej do niej wracają - wynika z analiz Mood Media Corporation.

REKLAMA
Dwie trzecie decyzji podejmowanych przez konsumentów ma miejsce w punkcie handlowym lub usługowym. Jednocześnie ponad 50 proc. konsumentów deklaruje, że są skłonni dłużej zostać w sklepie, którego atmosfera im odpowiada. To pokazuje jak duże znaczenie ma marketing sensoryczny.

- Celem działań marketingu sensorycznego jest stworzenie przyjemnej atmosfery budującej pozytywne skojarzenia z określonym miejscem lub marką. Konsument, który dobrze się czuje w miejscu sprzedaży, chętniej podejmuje spontaniczne decyzje zakupowe oraz jest bardziej skłonny do ponownego odwiedzenia danego sklepu - wyjaśnia Aleksandra Potrykus, dyrektor ds. sprzedaży w Mood Media Corporation.

Zgodnie z wynikami badań konsumenckich, największą moc oddziaływania na klientów ma muzyka. Odpowiednio dobrane utwory do charakteru punktu, typu klientów, a nawet pory roku, w znaczący sposób przekładają się na decyzje klientów. Równie pomocne przy budowaniu atmosfery miejsca są zapachy. - To kluczowy czynnik, który wpływa na ocenę wrażeń wyniesionych z danego miejsca - dodaje Aleksandra Potrykus. - Wystarczy, że przypomnimy sobie, jak pozytywnie działa na nas zapach ciepłego pieczywa, który niesie się po dużym markecie. Ten sam mechanizm dotyczy wszystkich pozostałych typów placówek handlowych - mówi przedstawicielka Mood Media Corporation.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14299

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA