REKLAMA
REKLAMA

Badanie Nielsen: Franczyzobiorcy chcą zwiększać asortyment produktów regionalnych

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 17 października 2014 12:29

Ciekawe oferty promocyjne, niskie ceny produktów oraz wsparcie reklamowe i marketingowe - to główne zalety przynależności do sieci franczyzowych wskazane przez właścicieli sklepów tradycyjnych. Badanie przeprowadzone przez agencję Nielsen, na zlecenie Makro Cash & Carry, pozwoliło poznać ich opinię na temat franczyzy.

REKLAMA

Większość badanych uważa, że liczba sklepów tradycyjnych w pierwszym kwartale 2014 r. w porównaniu do roku ubiegłego pozostała bez zmian (43 proc. respondentów). Natomiast 1/3 właścicieli zauważa zmniejszenie się tego typu placówek. Może to mieć związek z ogólną sytuacją handlu tradycyjnego na polskim rynku. Zarówno franczyzobiorcy, jak i właściciele sklepów niezależnych twierdzą, że sytuacja ta nieznacznie się pogorszyła w stosunku do roku 2013. - Rynek franczyzowy w naszym kraju nadal się kształtuje, o czym świadczą chociażby pojawiające się co roku nowe sieci. Konkurencja jest duża, co zmusza franczyzodawców do podejmowania dodatkowych działań, inwestycji w kampanie rekrutacyjne oraz dostosowania oferty do indywidualnych potrzeb potencjalnych partnerów. Mimo to rozwój sieci franczyzowych pozostaje jednym z bardziej widocznych trendów na polskim rynku - mówi Roman Krucki, kierownik ds. marketingu franczyzy.

Badanie potwierdza, że zdecydowana większość właścicieli sklepów należących do sieci franczyzowych jest zadowolona z dotychczasowej współpracy i nie rozważa przejścia do konkurencji (83 proc.). Potencjalne korzyści z franczyzy zauważają również właściciele sklepów niezależnych (93 proc.). Niemal 1/3 z nich zastanawia się nad przystąpieniem do sieci. Zaletami przynależności do marki franczyzowej najczęściej wskazywanymi przez respondentów obu grup są: ciekawe oferty promocyjne (57 proc.), niskie ceny produktów (52 proc.), wsparcie reklamowe i marketingowe (44 proc.). Nie dziwi więc fakt, że większość badanych pozytywnie ocenia wpływ franczyzy na biznes. Zarówno właściciele sklepów franczyzowych, jak i niezależnych uważają, że przynależność do sieci zapewnia większą liczbę klientów (65 proc.), wyższą sprzedaż (65 proc.) i wartość jednorazowych zakupów (57 proc.). Warto jednak zauważyć, że doświadczeni franczyzobiorcy częściej wskazują wyższą wartość sprzedaży (niemal ¾ grupy) niż właściciele sklepów niezależnych.

Wyniki badań pokazują jednocześnie, że respondenci oczekują wsparcia ze strony franczyzodawcy. W tej kwestii obie grupy są zgodne, na pierwszym miejscu wymieniają rozbudowę asortymentu produktów regionalnych (41 proc.) oraz dowóz towaru (41 proc.). Ważne są dla nich także: kącik piekarski ze świeżym pieczywem (33 proc.) oraz możliwość zamawiania towaru on-line (30 proc.). Właściciele sklepów zostali również poproszeni
o określenie głównych oczekiwań swoich klientów. Jako najważniejsze wymieniają: niskie ceny, miłą obsługę, świeży asortyment i promocje.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA